نمایشی ایرانی که تماشاگران ایتالیایی‌اش بیهوش شدند  +گفت‌و‌گو با بازیگر زن برزیلی

 بازیگر برزیلی نمایش «پدران، مادران، فرزندان» با اشاره به حضورش در یک اثر نمایشی بینافرهنگی از تجربه بازی در ایران و تجربه مواجهه با تماشاگران ایرانی سخن گفت.

دانیلا اسکارپاری، بازیگر برزیلی نمایش «پدران، مادران، فرزندان» که این روزها به‌کارگردانی آرش عباسی در تالار قشقایی تئاتر شهر روی صحنه است، با اشاره به حضورش در این اثر نمایشی توضیح داد: «اصولا تئاتر یکی از مهم‌ترین عناصر نمایشی برای بیان اندیشه‌هاست که نمایش «پدران، مادران و فرزندان» از این قاعده مسثنی نیست و اتفاقا دغدغه مطرح شده در آن حرف روز تمام دنیاست که در بسیاری از نقاط آن درگیر جنگ هستند. این همان موضوعی است که من چه در ایران و چه در کشورهای دیگر با آن فاصله‌ای ندارم و فرقی نمی کند در کجا هستم.»

وی ادامه داد: «یکی از مهم‌ترین موارد موثر در ایفای نقشم، حضور ارزشمند بازیگر مقابل است که در این نمایش ویژگی خاصی داشت. اذعان می‌کنم اگر صنم صالحی به عنوان پارتنر در این فضا همراه خوبی نبود، شاید بسیاری از نکاتی که در مکانیزم نمایشنامه آرش عباسی وجود داشت، به درستی شکل نمی‌گرفت.»

این بازیگر افزود: «به هر ترتیب یکی از مهم‌ترین مواری که در این نمایش برایم مهم بود، ورود به درون شخصیت‌های نمایشنامه بود که به شدت با فضای موجودشان همذات پنداری کردم و آنها را در جامعه‌ای دیدم که در درون آن زندگی می‌کنم. این جامعه حال ممکن است در برزیل، در ایتالیا و یا ایران باشد اما در مفهوم القا کننده یک موضوع مهم و جهانی است.»

بازیگر نمایش «پدران، مادران، فرزندان» در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مفاهیم مطرح شده در نمایش عنوان کرد: «فکر می‌کنم این نمایش، یک اثر بسیار سختی است که موضوعات بسیار مهمی را نیز مطرح می‌کند و این وظیفه ماست که به تماشاگر برسانیم نمایشنامه چه مفاهیم مهمی را برای مخاطب در نظر گرفته است. جالب اینجاست که در اجرایی که ما از این نمایش در ایتالیا داشتیم، تماشاگران بسیاری از شدت تاثر بیهوش می‌شدند اما در اینجا تماشاگرانی داریم که به راحتی با دیدن همان صحنه تاثیرگذار، تالار قشقایی را ترک می‌کنند.»

این هنرمند برزیلی در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد: «من فکر می‌کنم «پدران، مادران، فرزندان» نمایش بسیار متفاوتی است که دیدن آن نیز یک تماشاگر متفاوت می‌خواهد چرا که در برگیرنده یک موضوع جهانی و سخت است که باید آن را هم متفاوت دید. بنابراین از تماشاگران ایرانی می‌خواهم در این چند روز باقی مانده تلاش کنند با مطالعه دقیق‌تر و یک شناخت اولیه به تالار قشقایی تئاتر شهر بیایند.»

نمایش «پدران، مادران، فرزندان» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی ساعت 19:30 با بازی صنم نادری و دانیلا اسکارپاری در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: 232445 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟