خاطره بازی‌های پرویز پرستویی در اینستاگرام +عکس

پرویز پرستویی بازیگر Actor و گوینده صاحب‌نام ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون است. او موفق به دریافت نشان درجه یک گواهی‌نامه هنری گردیده است. پرویز پرستویی با دریافت چهار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از این نظر در بین بازیگران ایرانی رکورددار است. 
پرویز پرستویی که پستهای اینستاگرامی پرمحتوا، آموزنده، پرطرفدار و به قول معروف لایک خوری دارد، این بار با مرور خاطرات دوران گذشته، سعی دارد فرهنگ دوست داشتنی قدیم را به مردم یادآوری کند.

وی نوشت:

"به رسم قدیم به شما سلام می کنم قدیمی که فقط از آن خاطراتی در ذهن ها مانده . "یادش بخیر چقدر خوش بودیم "،که خوش بودن فکر فردا نکردن ودر حال زندگی کردن است.فکر ذخیره مواد غذایی نبودن فکر درامد بیشتر را نکردن ،فکر هزینه بیماری وخانه را نکردن .

وی نوشت:
قدیم هایی که همسایه حکم نزدیک تر از فامیل را داشت وفامیلی که از همدیگر تا دورترین نسب باخبر بود .قدیم هایی که عیدش رنگ وبویی دیگر داشت و سمبلی از شادی کودکان و همبستگی خویشان بود.
عروسی هایش شکل دیگری بود ،حمام رفتن آیین و وسایلی داشت.اعتقادات ریشه دار تر بود ؛ماه رمضان ماه همه بود وکرسی های گرم خانه ها را با دور هم جمع کردن ادم ها چه گرم تر می کرد اسمان هم با سخاوت تر و با مردم رفیق تر بود.
اسمان پرستاره تر بود وشب ها مهمان چشم های بی شماری که روی پشت بام ؛از وسعت اسمان می اموختند وبه دل می سپردند وارام می خوابیدند. اهل خانه ای بود وحوضی وآشپزخانه ای در ته خانه که مبادا بوی غذا دل رهگذری راببرد و یک راوی ویا یک رادیو بهانه هر شب مردم بودبرای با هم نشستن وشب نشینی؛ آه که برکت در دلهای مردم بود مردمی که قدر همه چیز را می دانستند و غمخوار هم بودند.
گذشته ها در بوی نفت و دود ذغال و عطرِنامه ها تبدیل به خاطره ها شد.
آه که رویای گذشته ارزوی اینده ما گشته."

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 232850 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟