کارگردان مطرح ایرانی : وقتی برای ناز کردن ستاره‌ها نداشتم

سروش طاهری که به همراه مانلی حسین‌پور کارگردانی نمایش «خانه پاکیزه» را بر عهده گرفته با اشاره به جزییات این اثر نمایشی که این روزها در تالار چهار سو به صحنه رفته است، توضیح داد: «نمایش «خانه پاکیزه» یک نمایش کمدی است که کلام و روایت آن تلاش کرده تا کمدی فاخری را به مخاطب نمایش دهد. من معتقدم کمدی نهفته در این نمایش یک کمدی جهان شمولی است که برای ما مهم است تماشاگر بفهمد به چیزی در این نمایشنامه می‌خندد.»
او ادامه داد: «من بر این باورم فضای موجود در نمایش به شکلی است که تمامی آدم‌های متفکری که صرفا هم لزومی ندارد تئاتری باشند، می‌توانند به موضوع جهانی نمایشنامه که در هرجای قابل اجراست هدایت شوند. این نمایش آن قدر جذابیت دارد که روابط جذاب میان کاراکترها لحظات نابی را برای تماشاگر فراهم می‌کند که دیدن آن خالی از لطف نیست. البته من در این چند روزی که از اجرای عمومی نمایش می‌گذرد، متوجه شدم که تماشاگر نیز متوجه این فضایی که به آن اشاره کردم، شده است.»
این کارگردان و بازیگر Actor تئاتر با اشاره به نحوه انتخاب بازیگران نمایش «خانه پاکیزه» هم گفت: «این نمایش جزو آثاری است که بازیگران آن باید حتما تجربه‌های تئاتری داشته باشند تا بتوانند از دل نمایشنامه شخصیت‌ها را بیرون بکشند. ضمن اینکه فضای این کار به شکلی است که کارگردان و بازیگر باید حرف یکدیگر را بفهمند بنابراین هیچ گزینه‌ای بهتر از بازیگران فعال تئاتر وجود ندارد که بخواهیم از آنها برای حضور در نمایش استفاده کنیم. به هر صورت من فرصتی برای ناز کشیدن ستاره‌ها نداشتم چرا که از همان ابتدا تصمیمان این بود تا بازیگران حرفه‌ای تئاتر استفاده کنم.»
طاهری در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان کرد: «من به تمامی تماشاگران تئاتر توصیه می‌کنم نه تنها نمایش ما بلکه همه تئاترها را ببینند. ما بر این باوریم تئاتر بخشی از زندگی و آموختن برای زندگی است، ما معتقدیم تئاتر فقط دیدن ستاره‌ها نیست بله هنری است که فقط و فقط به واسطه تئاتر بودنش می تواند مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.»
نمایش «خانه پاکیزه» به نویسندگی سارا رول و کارگردانی سروش طاهری و مانلی حسین‌پور ساعت 20 هر شب با بازی مانلی حسین پور، سروش طاهری، گیتی قاسمی، معصومه کریمی، آزاده مویدی فرد در تالار چهارسو تئاتر شهر به صحنه می‌رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 234815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟