گلایه های ثریا قاسمی از این روزهای سینما و تئاتر ایران

ثریا قاسمی در خصوص بیکاری پیشکسوتان عرصه بازیگری گفت: این مسئله٬ به علت کم کاری عوامل صنعت بازیگری است و جز این علت خاصی ندارد. هنگامی که کار کم تولید شود یک عده‌ای خانه نشین می‌شوند و این مسئله طبیعی است. بیکاری فقط برای دیگران نیست٬ بیکاری برای جامعه هنری هم وجود دارد.
او همچنین در خصوص معیار و ملاک جوانان علاقه مند به حیطه بازیگری گفت: بازیگران جوان در این عرصه٬ ملاک بی‌نظمی و بی‌هویتی دارند. هرکسی فکر می‌کند٬ می‌تواند کاری انجام بدهد تا وارد این عرصه شود. در سینما Cinema هیچ چیز سرجای خودش نیست که حالا بخواهد٬٬ ملاک بازیگرانش درست باشد.
قاسمی در ادامه پیرامون موانع موجود بر سر راه جوانان تازه کار عرصه بازیگری افزود: هیچ مانعی بر سر راهشان وجود ندارد. جوانان٬ خودشان میایند وارد این عرصه می‌شوند و کارخودشان را انجام می‌دهند و می‌روند.
او پیرامون ارزیابی عملکرد جوانان در سینما و تلویزیون گفت: اگر جوانان بتوانند یاد بگیرند و در این یادگیری موفق عمل کنند٬ در این عرصه ماندگار هستند ولی اگر یاد نگیرند و نتوانند خوب عمل کنند از این عرصه می‌روند. مانند بسیاری از بازیگران دیگر که آمدند و رفتند. عملکرد جوانان به خودشان بستگی دارد ما نمی‌دانیم این بازیگری که امروز آمده است٬ می‌ماند یا نه.
این بازیگر Actor پیرامون ملاک انتخاب نقش در فیلم و سریال گفت: من هیچ معیار و ملاکی برای انتخاب نقش ندارم و هیچ معیاری در حال حاضر مهم نیست. اگر کاری پیشنهاد بدهند ما انجام می‌دهیم٬ اگر هم کاری نباشد٬ خونه نشین می‌شویم چون انتخابی نداریم٬٬ الویتی هم برای انتخاب نقش نداریم. در زمان حال٬ اینطور نیست که ما ده تا پیشنهاد کار داشته باشیم و بخواهیم از میان آنها انتخاب کنیم. هرکسی هم که می‌گوید اولویت برای من کارگردان یا سناریو است٬ شعار می‌دهد.
قاسمی در پایان درخصوص فعالیت در تئاتر گفت: تئاتر در حال حاضر در اتاقک‌های خصوصی اجرا می‌شود٬ نه سالن دارد نه متن تاثیرگذار و مناسب و نه تماشاچی‌هایی که تماشا کنند و حتی هویت هم ندارد. من اصلا به این تئاتر علاقه‌ای ندارم و فعالیت نمی‌کنم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 236843 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟