طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: شهرزاد را با علاقه زیادی دنبال کرده ام

به گزارش رکنا، طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، درباره ساخت سریال «شهرزاد» گفت: از میان سریال هایی که در شبکه نمایش خانگی پخش شده شهرزاد تنها سریالی است که آن را دنبال کرده ام. 
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در این سریال موضوعی که به نظر بنده منطقی و درست می آمد فضای به اصطلاح رئال یا واقعی آن بود. یعنی فضای زندگی مردم ایران را به گونه ای نشان داده بود که مخاطب می توانست باور کند.
وی اذعان کرد: اقبال عمومی به این سریال خیلی خوب بوده است و چون بخش مهمی  از اوقات فراغت مردم را پر می کند بعید می دانم با موانعی جدی ای رو به رو باشد. 
سیاوشی در ادامه گفت: از نظر اقتصادی هم، با توجه به اینکه در فضای فرهنگی موضوع عدم موفقیت اقتصادی سریال های شبکه نمایش خانگی بیان می شد؛ می توان شهرزاد را یک شاخص اقتصادی در نظر گرفت. 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سریال شهرزاد فروش خوبی داشت و در روزهای اول پخش هر قسمت، به فروش خوبی رسید. قابل ذکر است که این اقبال عمومی نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز، به عنوان یک اثر قابل توجه، وجود داشت.
وی ادامه داد: موضوعی که در این سریال نظر من را جلب کرد این بود که زن به عنوان شخصیت اصلی داستان، انسانی منفعل که به اصطلاح تمام زمان خود را در آشپزخانه می گذراند، نبود. بلکه یک زن فعال در عرصه اجتماعی را به تصویر می کشید و روایتی از زندگی خیل عظیم زنان تحصیلکرده جامعه بود که نشان می داد با وجود مشکلات آن زمان در ارتباط با حضور زنان در جامعه، زنان حضوری فعال در جامعه داشته اند.
سیاوشی در پایان گفت: به عقیده من در فصل دوم شهرزاد، بیان وقایع مهم دورانی که داستان سریال در آن روایت می شود می تواند در جذب بیشتر مخاطب تاثیر گذار باشد. همچنین نمایش تغییر و تحول در پوشش مردم ایران در طول این تاریخ هم می تواند بر جذابیت کار بیفزاید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 238432 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟