دلهره مرگ برای تماشاگران

الهام شعبانی از جمله هنرمندان تئاتر در حوزه طراحی لباس و بازیگری است و امسال در بخش مسابقه مرور سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر علاوه برنقش‌آفرینی در نمایش "خواب زمستانی" به کارگردانی لیلی عاج، طراحی لباس آثار نمایشی را نیز بر عهده دارد.

او با اشاره به حضور در نمایش "خواب زمستانی" و نقشی که ایفا می‌کند گفت: این اثر زندگی و مرگ چند زن را در کلان‌شهر تهران روایت می‌کند و اثری دلهره‌آور است که نگاه متفاوتی به مرگ دارد و این نمایش را می‌توان به‌نوعی در زمره آثار ژانر وحشت دانست و اگرچه اتفاقات آن ترسناک نیست، اما روند اتفاقات نوعی دلهره را برای تماشاگر به همراه می‌آورد.

بازیگر نمایش "اولیور توییست" گفت: "خواب زمستانی" داستان شیرین و جذابی دارد. برای بازی در نقش زنی غسال و سختیهای خاصی که در زندگی کشیده، تصمیم گرفتم از همان ابتدا تلخی را وارد این شخصیت نکنم و با چاشنی طنز تماشاگر را با "زینت" همراه کنم. اتفاق‌های داستان سه اپیزود تو در تو است که در فصل نهایی از آن گره‌گشایی میشود. شاید بتوان گفت این شخصیت راوی داستان است و مخاطب با کدهایی که او در اپیزود پایانی نمایش ارائه می‌دهد، ما را متوجه دو اپیزود قبلی می‌کند.

شعبانی با بیان اینکه فعالیت در هیچ کدام از دو حوزه طراحی لباس و بازیگری را نمی‌تواند بر دیگری ترجیح دهد، گفت: فارغ‌التحصیل طراحی لباس هستم، اما کارم را در تئاتر با بازیگری آغاز کردم. نخستین نمایشی که طراحی لباس آن را برعهده داشتم یکی از کارهای دکتر قطب‌الدین صادقی بود و بعد از آن دو کار را به موازات هم انجام دادم. به هر دو علاقمندم و نمی‌توانم بگویم کدام یک برایم اولویت بیشتری دارد چون هر کدام از این کارها تجربیات خاص خودشان را دارند.

نمایش «خواب زمستانی» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج شنبه دوم بهمن‌ماه در دو سانس ۱۸ و ۱۶ در تالار استاد انتظامی در بخش مسابقه مرور سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌رود.

در این نمایش سارا رسول زاده، یلدا عباسی، کیمیا موسوی، نسرین درخشان زاده، بهارک شهبازی، روشنک شهبازی، ساناز روشنی و الهام شعبانی (به ترتیب ورود به صحنه) بازی می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 238937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟