نمایش «در جستجوی دوری» در کاخ سفید و بی توجهی ترامپ

به نقل از گاردین، انیمیشن «در جستجوی دوری» از تولیدات پیکسار دیروز یکشنبه به عنوان اولین فیلم در کاخ سفید در دوران ترامپ Trump به نمایش درآمد؛ فیلمی که داستان هشدارهای زیست محیطی و پیوند خانوادگی در میان قاره‌ها را روایت می‌کند.

در حالی که بحران معترضان در فرودگاه‌های آمریکا در سراسر کشور دیروز به توفانی علیه پرزیدنت ترامپ بدل شده بود و مردم هفت کشور مسلمان از آمدن به آمریکا منع شده بودند، کاخ سفید به دنبال تماشای فیلمی بود که از پیش تعیین‌شده بود و این فیلم نمایش «در جستجوی دوری» بود که ساعت ۳ بعدازظهر در کاخ سفید به نمایش درآمد.

آلبرت بروکس یکی از بازیگران این فیلم انتخاب آن را به عنوان اولین فیلم کاخ سفید پس از مراسم تحلیف طنزآمیز خواند و گفت در حالی که حتی دارندگان گرین کارت از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا اجازه ورود به کشور را ندارند ترامپ نشسته و دارد «در جستجوی دوری» را تماشا می‌کند؛ فیلمی که درباره اتحاد مجدد خانواده است در حالی که او خانواده‌ها را از هم گسسته است.

در حالی که الن دی جنرس از صداپیشگان این انیمیشن است، وی درباره تماشای فیلم اظهار نظری نکرد اما درباره ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا نوشت: «برای من، آمریکا به دلیل همه مردمی که به اینجا می‌آیند بزرگ است. نه در کینه ورزی نسبت به آنها.»

توییت‌های مشابه بسیاری درباره این موضوع منتشر شده که در همه آنها بر جدا کردن خانواده توسط ترامپ تکیه شده است.

در عین حال «در جستجوی دوری» بر مسایل زیست محیطی نیز تکیه دارد و این در حالی است که رییس جمهوری جدید به تغییرات آب و هوایی و تعهد نسبت به مقابله با آن باوری ندارد.

به دنبال این توییت‌ها شان اسپایسر دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در توییتری اعلام کرد ترامپ به تماشای این فیلم ننشست و به جای آن داشت با بچه‌ها و همسران همه کادر جدید کاخ سفید آشنا می‌شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 241438 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟