واکنش تند نویسنده معروف به آتش زدن کتاب‌هایش

«کرون» نوشت: برخی از هواداران «جی.کی. رولینگ» نویسنده رمان‌های پرفروش «هری پاتر»، در صفحه‌های توییتر خود اعلام کردند که کتاب‌های او را سوزانده‌اند و این نویسنده انگلیسی هم پاسخ جالبی به یکی از آن‌ها داده است.

«جی.کی. رولینگ» نویسنده سرشناس و ثروتمند انگلیسی که از زمان نامزد شدن «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بارها اعتراض و انتقاد خود را نسبت به او اعلام کرده، پس از رئیس‌جمهور شدن او هم ساکت ننشسته است.

او اخیرا درباره قانونی که «ترامپ» وضع کرده، در توییتر خود نوشت:  «دهه ۸۰ که در سازمان عفو بین‌الملل کار می‌کردم، این‌ها داستان‌هایی بود که از سوی زندانیان سیاسی حکومت‌های دیکتاتوری گفته می‌شد.»

طبق قانونی که «دونالد ترامپ» وضع کرده تبعه هفت کشور مسلمان ایران، عراق، سومالی، یمن، سوریه، لیبی و سودان تا سه ماه آینده حق ورود به خاک آمریکا را ندارند و این حتی شامل افرادی که کارت سبز آمریکا را هم دارند، می‌شود.

نویسنده «کرم ابریشم» و «خلأ تصادفی» فردای همان روز نوشته است: «چه فایده‌ای دارد اگر فردی کل دنیا را به دست بیاورد و در عوض روحش را ببازد؟»

واکنش‌های تند «رولینگ» به «ترامپ» باعث شده برخی از کاربران توییتر که او را دنبال می‌کنند، بگویند: «ریاست‌جمهوری آمریکا به یک نویسنده انگلیسی چه ربطی دارد؟». اما «رولینگ» در پاسخ به یکی از همین اعتراض‌ها گفته بود: «وقتی مردی این‌قدر ناآگاه و فردی که بازی دادنش آسان است، تا نوک دماغش به کدهای هسته‌ای نزدیک می‌شود، این مساله به همه ربط دارد.»

اما به نظر می‌رسد برخی از هواداران این نویسنده با او بر سر مسائل سیاسی اختلاف نظر دارند؛ تعدادی از آن‌ها در توییتر خود خبر سوزاندن کتاب‌های «رولینگ» را منتشر کرده‌اند. یکی از آن‌ها که ۱۷ سال دارد،‌ نوشته است: «همین الان تمام کتاب‌های «هری پاتر»م را سوزاندم. «هری پاتر و سنگ جادو» یکی از اولین کتاب‌هایی بود که در عمرم خواندم.»

یکی دیگر از آن‌ها که «رولینگ» نامش را فاش نکرده، خطاب به این نویسنده نوشته است: «ناراحتم که این‌طور شده. تو مرا خجالت‌زده کردی، حالم را به هم زدی، دیگر کتاب‌هایت را نمی‌خوانم.»

اما «جی.کی. رولینگ» ۵۱ ساله در جواب نوشته است: «فکر می‌کنم درست است که می‌گویند می‌توانی یک دختر ۱۷ ساله را به سمت خواندن کتاب‌هایی درباره روی کار آمدن و سقوط Fall یک آدم مستبد هدایت کنی،‌ اما هنوز نمی‌توانی او را به فکر کردن واداری.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 242524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟