درگیری لفظی عوامل فیلم قاتل اهلی در نشست خبری جنجال آفرید +فیلم و عکس

مسعود کیمیایی سخنان خود را با این حرف آغاز کرد که نشستن با خبرنگاران تبعات داد. با دنیای مزدوری در هنر Art و سینما Cinema روبه رو هستیم. جنس خندیدنها و ترسیدن قیمت جلسات را میدانیم. این فیلم برای نترس‌ها است درست مانند سازندهاش. این برای اندازه ای از دانستن ساخته شده است و از همین رو خودش را روی نادانستنها میگذارد. دو سال روی فیلم علاف بودم. فیلم سختی بود. چرا سردی؟ چرا این سردی را با گرفتن دو زار دامن میزنی؟ من برای تو فیلم ساختم و برای تو اینجا نشستم. هیچ چیزی دیگر نمی ماند نه دسیسه ها و نه سیاهی ها.

منصور لشکری قوچانی در ادامه این صحبتها بیان کرد: این فیلم تولد سختی بود و خدا را شکر که به جشنواره رسید. او برای شادی روح جواد بیات فیلمبردار جوان پشت صحنه فیلم درخواست فاتحه کرد.

پولاد کیمیایی نیز با اشاره به گلایه های زیاد نسبت به او تصریح کرد: با وجود آنان تصمیم گرفتم در این جلسه باشم و دوست داشتم پرستویی و جدیدی در جلسه می بودند.

مسعود کیمیایی در پاسخ به نقدی که دیالوگهای آثار اخیرتان برای مخاطب امروزی گنگ است و دکوپاژ این فیلم مشکل دارد، بیان کرد: من میدانستم با وجود سیاست های روزنامه‌تان از فیلم خوشتان نیامده است. به نظر شما اول یک فیلم بساز بعد یک فیلم را نقد کنید.

وی خبرنگار را به ندانستن سینما متهم کرد و گفت لحن فیلم روزنامه ای است به واسطه آنچه در فیلم در حوزه رسانه و روزنامه به نمایش گذاشته میشود.

کیمیایی درباره فیلمش اظهار کرد: زمانی که سناریو تمام شد گفتم فیلم 108 دقیقه است و بهزاد عبدی هم گفتم چه مقدار موسیقی داشته باشد. فیلم 109 دقیقه دارد و میتواند هنوز کوتاهتر شود، شکل کوتاه شدن آن آیزنشتاینی است.

او جلسه را به مجادله ای با موضوع تاریخ سینما تبدیل کرد و به شوخی با خبرنگاران مشغول شد و چندان به سوالها پاسخ نداد.

کیمیایی درباره صحنه آخر بیان کرد: تیر به سر پرستویی اصابت نکرده و در واقع ماشین با چیزی که نمیدانم چیست منفجر میشود.

کیمیایی درباره حضور جدیدی در استخر و گنگ بودن آن نیز پتر ای توضیحات داد که به او گفته اند قرار است با رایانه خیلی چیزها تغییر کند و چیزهایی به فیلم اضافه شود.

وی در پاسخ به اینکه بدهی شما را چه کسی باید پرداخت کند گفت: بی اخلاقی فیلم از نزدیکترین عنصر درون فیلم به وجود آمد. راحت بگویم پولاد یک هنرپیشه است. هر وقت میخواهند متلکی بپرانند میگویند پسر کیمیایی است. در فیلم من خوانندگی را رفت تمرین کرد. هی نیش هی نیش که داریوش مهرجویی خونش به جوش میآید. من با سعیدراد درگیری دارم اما اینجا نشسته است و چرا که این نسل، نسل درستی است.

کیمیایی در پاسخ به این پرسش که شخصیت وکیل ما به ازای چه کسی است، اظهار کرد: اینها افراد به ظاهر برنده از سروش هستند. عده ای هستند که پول دوست دارند و صفرها آن را هم نمیدانند چقدر است. بلد نیستند با آن خرید کنند. او یکی از افرادی است که میداند و من از این دست آدمها زیاد داریم.

وی در پاسخ به صبحتهای خبرنگاری مبنی بر اینکه توقع داریم زیباشناسی خطر ببینیم و بورژوازی شدن حزب اللهی ها را نمیبینیم صرفاً بیان کرد فیلم سیاسی نیست.

سعید ذهنی از موزیسینهای مطرح کشور که در میان خبرنگاران حضور داشت، از بازیگر Actor خواننده این فیلم انتقاد کرد که دیالوگهای پولاد نمیتواند از حیثیت موزیسینها در جامعه کنونی دفاع کند و افزود در رفتار خواننده نوعی لمپنیسم وجود دارد که من این شکل از خواننده پاپ را نمیپذیرم.

پولاد کیمیایی در پاسخ به این پرسش که چرا به سراغ یغمای گلرویی رفتید، تصریح کرد: اتفاقی که باعث شد گلرویی انتخاب شود را پیش بینی نمیکردیم چون نمیدانستیم چه میخواند و چه تیپی دارد. ابتدا در این فکر بودم خواننده سنتی بخواند. ایده لشکری بر اجرای موسیقی فرهاد و فروغی داشتند که من موافق نبودم چون آنان اسطوره و تصویر خودش را داشتند.

وی افزود: ما چنین شخصیت و سلیقهای در موسیقی نداریم. ما با یغما و چند موزیسین جلساتی داشتیم تا از آن تیپی بسازیم.

کیمیایی درباره نسخههای فیلم بیان کرد: مونتاژ فیلم آن قدری که قرار است بشود میشود.

وی با اشاره به روشهای فیلمبرداری گفت: این فیلم در مجموع در اسکلت و داربست خودش در 107 یا 106 قرار میگیرد. فیلم نیاز به یک کیسه کشی دارد.

عبدی درباره موسیقی فیلم اظهار کرد: 27 دقیقه موسیقی اورجینال دارد و از منظر زمان بندی همه چیز کامل است.

کیمیایی درباره اینکه چرا درباره حزب اللهی فیلم ساخته است گفت آنان یک طبقه هستند و از اطراف آنان می توانیم جامعه را بهتر بشناسیم. البته او تاکید کرد پرستویی نقش حزب اللهی نداشته است.

کیمیایی بیان کرد: فیلم مال من است و اقتصادش برای لشکری‌قوچانی.

لشکری درباره بازی نسخه ها گفت فیلم اثر خوبی است و بهتر هم خواهد شد. مقاومت می کنم و باور دارم در این فیلم 14 دقیقه بازی هایی است که می تواند تقطیع شود.

این صحبت با واکنش کیمیایی مواجه شد که این مسئله وظیفه شما نیست.

قوچانی ادامه داد سینما کار گروهی است و براساس این باور به سینما آمدم. برای اینکه گروهی قوی در کنار استاد قرار بگیرد تلاش کردم تا شما فیلم خوبی ببینید. کاری کردم تا استاد به آن چیزی که بخواهد برسد. اگر عده ای رانت خوار هستند و این فیلم می خواهد درباره آن حرف بزند، حاشیه سازی برای آن اشتباه است.

کیمیایی جواب داد حاشیه ها خودتان هستید.

او در صحبتهایی گفت: قوچانی آدم محترمی است و کارش تبلیغات بوده است. تو با من و فیلم تبلیغ کرده ای و اکنون به پولاد گیر داده است. این فیلم اندازه و روش و سازنده دارد. من بعد پنجاه سال فیلم خود را برای پسرم کج و کوله نمیکنم.

پولاد کیمیایی هم گفت:هیچ سکانس به نقش من اضافه نشد و تازه سه سکانس از من حذف شده است. اصلا قرار نبود در این فیلم به واسطه تداخل با فیلم گشت ارشاد بازی کنم و من به درخواست قوچانی آمدم. من بچه نیستم که بگویم بابا منو قهرمان کن.

قوچانی در جواب پولاد کیمیایی بیان کرد: هرخلافی انجام می‌شود باید در دادگاه مورد قضاوت Judgment قرار بگیرد. من فیلمساز بخش خصوصی هستم اما 14 درصد از سرمایه من را دولت بر می‌دارد. به نظرم سر بی‌گناه تا پای‌دار می‌رود اما بالای دار نمی‌رود.

فریدون جیرانی که در جمع خبرنگاران حضور داشت، در حمایت از کیمیایی بیان کرد: من متاسفم که این اتفاق افتاده است. مولف فیلم کارگردان فیلم است در تمام دنیا. من بسیار متاسف شدم از نامه پرویز پرستویی و اینجا آمده‌ام از فیلم کیمیایی حمایت کنم.

مسعود کیمیایی درباره فرشاد محمدی گفت: او را از دستیاری نعمت حقیقی میشناسم. من نعمت را بیشتر در بیرون سینما میشناختم. در فیلم داش آکل کارم را با نعمت شروع کردم تا گوزنها و فیلمهای کانون. فرسا هم بوی نعمت را می دهد و هم تکنیک او را بلد است و او در این فیلم به آموخته هاش اضافه کرد. نعمت سر سپرده فیلمبردار فیگورها بود و فرشاد در این فیلم دانسته این کار را کرد.

در پایان این مراسم علی اعلایی مدیر سابق انجمن منتقدان در پایان این مراسم به منصور لشکری‌قوچانی اعتراض کرد و چون جلسه به پایان رسید با درگیری لفظی شدید محمود گبرلو مواجه شد و با اوج‌گیری هیاهو جلسه به پایان رسید. حواشی به نشست ختم نشد و خبرنگاران در راهروهای منتهی به سالن نشست با گبرلو و جیرانی وارد مجادله شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

جدال لفظی پولاد کیمیایی با لشکری قوچانی

مجادله کیمیایی و لشکری قوچانی

جروبحث خبرنگاران با لشکری


جر و بحث تند علی اعلایی و محمود گبرلو

حرف هاى تند کیمیایى در شروع نشست

حرف های جیرانی در حمایت از کیمیایی

 

کدخبر: 242796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟