پژمان بازغی اولویت پژمان بازغی در سینما چیست؟

پژمان بازغی در جشنواره سی و پنجم با سه فیلم حضور پیدا کرد؛ «خانه دیگری» ساخته بهنوش صادقی ،«فصل نرگس» به کارگردانی نگار آذربایجانی و «اسرافیل» ساخته آیدا پناهنده. اما هیچ کدام از این فیلمها در هیچ بخشی نتوانستند سیمرغ کسب کنند.

پژمان بازغی بازیگر Actor فیلم «اسرافیل» درباره حضورش در جشنواره سی و پنجم گفت: «امسال با سه فیلم در جشنواره حضور پیدا کردم. یکی از این فیلمها«خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی بود که داستان جذابی را روایت می کرد. اما از همه مهمتر همکاری با یک کارگردان فیلم اولی برایم جذاب بود. این گونه فیلمها معمولا بودجه زیادی را در اختیار ندارند و عموما مستقل هستند. اما جدی ترین فیلمی که امسال در آن حضور پیدا کردم فیلم «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده بود. این فیلم فیلمنامه بسیار منسجمی داشت. خیلی دوست داشتم در این فیلم حضور پیدا کنم که این اتفاق نیز به وقوع پیوست. انتخاب بازیگران در فیلم «اسرافیل» یک نقطه قوت محسوب می شد. از این حیث فیلم منحصر به فردی بود. فیلم «فصل نرگس» هم سومین کار من در جشنواره بود که کارگردانی آن را نگار آذربایجانی برعهده داشت. این فیلم اجتماعی بود و نگاهی ویژه به مسائل انسان دوستانه داشت.»

او ادامه داد: «به نظرم می رسید که فیلمنامه فیلم «خانه دیگری» بسیار ویژه باشد. چند گره در این فیلمنامه وجود داشت که جذاب به نظر می رسید. خانم صادقی در این فیلم به دنبال پارادوکسی بود که بین سنت و مدرنیسم شکل گرفته است و اکنون در جامعه نیز شاهد آن هستیم. یک دروغ کوچک در این فیلم باعث شد که تمام معادلات به هم بریزد.»

بازغی گفت: «به عنوان یک بازیگر برایم مطلوب است که در فیلم هایی با زمینه اجتماعی حضور پیدا کنم. به دلیل اینکه تحصیلات آکادمی در سینما Cinema نداشته ام، بیشتر به واسطه غریزه ام فیلم ها را انتخاب می کنم. اگر فیلمنامه ای من را قلقلک بدهد قطعا سراغش خواهم رفت. یک بازیگر باید تجربه های زیادی را به دست بیاورد. اگر پیشنهاد بازی در فیلمی جنگی را داشته باشم می پذیرم اما اگر از «دوئل» کمتر باشد در آن حضور پیدا نخواهم کرد. همواره فیلمنامه برایم مهم و در اولویت است»

بازیگر فیلم «فصل نرگس» درباره فیلم های خوبی که در جشنواره دیده است، گفت: «فکر می کنم «ویلایی ها»،«سد معبر» و «بدون تاریخ بدون امضا» از کیفیت خوبی برخوردار بودند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 244573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟