نظر پژمان بازغی درباره شرکتش در جشنواره 100

به اعتقاد من اصولا هر جشنواره‌ای در رابطه با سینما Cinema و هنر Art نمایش و حتی تلویزیون نیز باعث رشد می‌شود. به  هرحال همکاران ما هم در چنین جشنواره‌هایی کارهای یکدیگر را می بینند و ایده می گیرند؛ بنابراین فکر می کنم اتفاق خوبی در عرصه هنر است. 
او در عین حال تاکید کرد: جشنواره «فیلم 100» باید تخصصی‌تر شود و آثاری که به جشنواره ارائه می‌شوند حتما باید شرایط یک فیلم را داشته باشند و صرفا به این بسنده نشود که در 1000 ثانیه یک داستان را روایت کنند؛ چراکه مهم تاثیرگذاری بر مخاطب و دیده شدن فیلم است. 
وی همچنین در زمینه ایده پردازی فیلم های کوتاه و اینکه فکر می کند چه ایده هایی مناسب چنین آثاری هستند، گفت: به نظرم فقط ایده نمی تواند به فیلم تبدیل شود بلکه شکل‌گیری ایده مهم است و این طور نیست که ما هر ایده‌ای را در 100 ثانیه بتوانیم به یک فیلم تبدیل کنیم. 
بازغی در ادامه درباره ضرورت نکته‌ها و صفات اخلاقی در فیلم‌های کوتاه اظهار کرد: راستش خیلی نمی‌شود انتظار داشت این گونه آثار نکات اخلاقی حتما به همراه داشته باشند؛ به دلیل اینکه اساسا رسالت فیلم با کتاب تفاوت دارد و فیلم پیام دیگری برای مخاطب دارد طبعا موضوعاتش هم فرق می‌کند. بنابراین فکر نمی کنم فیلم‌های 100 ثانیه ای الزاما باید پیامی برای مخاطب داشته باشند. 
این هنرمند سپس پیشنهاد داد: من شخصا موافق صددرصد جشنواره «فیلم 100» هستم و معتقدم در این زمینه  برگزارکنندگان بیشتر درگیر ماجرا هستند و می‌توانند پیشنهادهای خوبی برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره داشته باشند. امیدوارم جشنواره امسال موفق‌تر از سال قبل باشد. 
یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم 100، روزهای 4 تا 6 اسفند در پردیس سینما آزادی Freedom برگزار می‌شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟