خبری خوش برای طرفداران علیرضا افتخاری +عکس

ارکستر ملی ایران پس از دو اجرای موفقی که درسی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر و همچنین اختتامیه این جشنواره داشت، در نخستین شب های اسفندماه با مخاطبان موسیقی ارکسترال دیدار می کند.

ارکستر ملی ایران در این اجرا به رهبری فریدون شهبازیان و با خوانندگی علیرضا افتخاری روی صحنه می رود.

اگر شهبازیان تصمیم داشته باشد در کنسرت اسفند ماه ارکستر ملی،‌ همان آثاری را که در اجرای جشنواره با این ارکستر روی صحنه برده بود، ‌اجرا کند مخاطبان می توانند شاهد طنین آثار خاطره انگیزی همچون "شور عشق" ، "نیلوفرانه" ، "بهشت یاد" ، " در هوای تو" ، " کوی بی نشان " و قطعه معروف "سبک بال" باشند.

یکی از نکته هایی که در روند اجراهای صحنه ای ارکستر ها می توان آن را مدنظر قرار داد، استفاده از اثار بزرگان موسیقی کشورمان است و این اتفاق پس از حضور فریدون شهبازیان به عنوان رهبر ارکستر ملی، در کنسرت های این ارکستر رخ داد.

شهبازیان در مورد قطعه های اجرایی برای جشنواره موسیقی فجر، با سوسن اصلانی آهنگساز و همسر استاد حسین دهلوی به گفت و گو نشسته و نت هایی از او دریافت کرده بود.

سوسن اصلانی چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: با حضور فریدون شهبازیان درارکستر ملی ایران همکاری ما با او افزایش پیدا می کند و در آینده ، قطعه های بیشتری از دهلوی با این ارکستر روی صحنه می رود.

اجرای ارکستر ملی ایران به اندازه ای شکوهمند و جذاب است که در کنار هنردوستان ، چهره های سرشناسی هم به تماشای این برنامه موسیقایی می نشینند.

در آخرین اجرای ارکستر ملی ایران که در جشنواره موسیقی فجر برگزار شد، حمید چیت چیان وزیر نیرو ، فرزاد طالبی مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حمیدرضا نوربخش مدیر خانه موسیقی و سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور پیدا کردند.

ارکستر ملی ایران دو اسفند ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه می رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 246482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟