فیلمهای پرفروش نوروز کدامند؟

بالاخره شورای صنفی نمایش چند روز پیش لیست فیلمهای اکران نوروزی96 را اعلام کرد؛ که در این لیست نام فیلمهای «هاری» ساخته امیر احمد انصاری، «ماجرای نیمروز» ساخته محمدحسین مهدویان، «گشت 2» ساخته سعید سهیلی، «یک روز بخصوص» ساخته همایون اسعدیان، «رگ خواب» ساخته حمید نعمت الله، «فراری» ساخته علیرضا داوودنژاد، «بدون تاریخ بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند، «سه بیگانه» ساخته مهدی مظلومی، «زرد» ساخته مصطفی تقی زاده، «آشوب» ساخته کاظم راست گفتار، «آباجان» ساخته هاتف علیمردانی، «کارگر ساده نیازمندیدم» ساخته منوچهر هادی به چشم می خورد.

با توجه به تنوع فیلمها قطعأ مشخص نیست که کدام فیلم ها با استقبال بیشتری مواجه می شوند اما یک تحلیل نه خیلی موشکافانه می توان حدس زد کدام آثار نزد مخاطب شانس بیشتری دارند.

ماجرای نیمروز

این فیلم که دومین ساخته محمدحسین مهدویان به حساب می آید و بازیگرانی چون مهرداد صدیقیان، احمد مهران فر، هادی حجازی فر و مهدی پاکدل در آن بازی می کنند، یکی از معدود آثاری است که در اکران های جشنواره فیلم فجر، چه در کاخ رسانه ای و چه در کاخ مردمی، مورد استقبال بی نظیر مخاطبان قرار گرفت و در نهایت منتخب آرا مردمی شد؛ حال از آنجایی که مشت نمونه خروار است می توان حدس زد که این فیلم در اکران عمومی نیز مورد استقبال قرار گیرد و افراد زیادی را به سینما Cinema بکشاند و یکی از پر فروش ها باشد.

فراری

ساخته علیرضا داوود نژاد است و بازیگرانی چون محسن تنابنده، سیامک صفری و ترلان پروانه در آن بازی می کنند. «فراری» جز معدود فیلمهای اکران نوروز است که به اصطلاح عامیانه، تینیجری و خیابانی است؛ و از آنجایی که بخش بیشتر مخاطبان را جوانان تشکیل می دهند این احتمال وجود دارد که «فراری» نسبت به فیلمهای دیگر با استقبال بیشتری مواجه شود.

آباجان

آخرین اثر هاتف علیمردانی پس از فیلم سینمایی Movie «هفت ماهگی» است و بازیگرانی چون فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، شبنم مقدمی در آن ایفای نقش می کنند. به نظر می رسد مخاطبان از این فیلم استقبال کنند؛ که یک دلیل آن نزدیک بودن زمان اکران آن به فیلم «هفت ماهگی» است؛ زیرا مخاطبان هنوز نام علیمردانی را به یاد دارند و آنها که «هفت ماهگی» را دیده اند برای دیدن اثر جدید او به سینما خواهند رفت؛ و دلیل دیگر اینکه «آباجان» فیلمی خانوادگی است و با انبوهی از نشانه های نوستالژیک نسل دهه پنجاه و شصت را به سالهای دور می برد؛ به آن سالها که جنگ بود و عراق، شهرهای کشور را بمباران می کرد.

رگ خواب

فیلمی از حمید نعمت الله، کارگردان فیلمهای«بی پولی»، «آرایش غلیظ» و «بوتیک»، که این آخری را سینماروها به خوبی به یاد دارند و خیلی ها نعمت الله را با این فیلم می شناسند. علاوه بر نام حمید نعمت الله به عنوان سازنده اثر؛ دلیل دیگر موفقیت این فیلم نزد مخاطبان، حضور لیلا حاتمی و حامد بهداد است؛ بازیگرانی که محبوبیت و شهرت بسیاری نزد مخاطبان دارند و تماشاچیان بسیاری را به سالن سینماها خواهند کشاند.

گشت 2

این فیلم را سعید سهیلی ساخته است. اثری کمدی است که طرفداران این ژانر را تا حدی راضی خواهد کرد و مخاطبانی که «گشت ارشاد» را دیده و پسندیده اند، می توانند با خیال راحت به دیدن این فیلم بنشینند. لازم به یادآوری است حاشیه هایی که طی این چند روز برای فیلم سینمایی «گشت2» به وجود آمد، در استقبال بیشتر مخاطبان موثر است؛ البته اگر در راستای همان حاشیه ها، به درخواست برخی از مسئولان (به دلیل خانوادگی نبودن فیلم!) توقیف نشود.

در پایان باید گفت، همه فیلمهای موجود در لیست اکران های نوروزی آثاری هستند که می توانند مخاطبان بسیاری را به سینماها بکشانند. فیلمهایی مانند کمدی «سه بیگانه» که به دلیل مهاجرت کارگردان فیلم به ترکیه و همکاری اش با شبکه ماهواره ای GEM توقیف شده بود؛ یا فیلمی چون «یک روز بخصوص» که اثری اجتماعی، خانوادگی است و می تواند طرفداران موضوعات این چنینی را راضی کند؛ البته حضور بازیگری چون یوسف زمانی نیز در فروش بیشتر فیلم بی تأثیر نخواهد بود. دیگر آثار موجود در لیست نیز هرکدام به نوعی ویژگی ها و کاستی های خاص خود را دارند و می توانند آدم های مختلف با سلیقه های مختلف را راضی کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 247732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟