پیام تبریک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اصغر فرهادی

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام تبریکی به مناسبت کسب جایزه اسکار توسط «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی در هشتاد و نهمین مراسم اسکار منتشر کرد.
متن این پیام به به شرح زیر است:
«هنرمند عزیز جناب آقای اصغر فرهادی
موفقیت جنابعالی را در کسب جایزه جهانی آکادمی علوم و هنرهای سینما Cinema (اسکار) صمیمانه تبریک می گویم.
در جهان پرآشوب، ناامن و تاریک امروز، نوع دوستی و صلح طلبی، چراغ فروزانی است که انسان های آزادی Freedom خواه و وجدان های بیدار را گردهم می آورد و شما توانستید با زبان گویا و بیان رسای هنر، پیام صلح جویی ایران و ایرانی را فراتر از مرزهای جغرافیایی طنین انداز کنید.
حرکت نمادین غیبت جنابعالی در مراسم اهدای جوایز اسکار به نشانه اعتراض به سیاست های تنگ نظرانه و نژادپرستانه سیاستمداران تازه کار آمریکا در وضع قوانین غیر انسانی مهاجرتی، بسیاری از وجدان های بیدار را در سراسر جهان حاضر کرد و نقاب از چهره دروغین کسانی که شعارهای حقوق بشری سر می­دهند، برداشت. و همزمان سیمای حقیقی ایرانیان فرهنگ دوست را به نمایش گذاشت. امروز جهان معترف است که «ایران هراسی» و «ایران گریزی» فریبی بیش نبود و شما نگاه ایرانیان به دردهای بشر عصر حاضر را به نگاه مشترک جهانیان گره زدید. پیام امروز شما پیام همدردی، همنوایی و همگرایی بود.
بی تردید سینمای ایران که سهم جدی در ایجاد رونق فرهنگی و تقویت امنیت ملی دارد، می تواند با تکرار موفقیت های خود در سطح بین المللی، هنر Artفاخر این مرزوبوم را در تراز جهانی مطرح کند و امید و نشاط را برای شهروندان فرهنگ مدار ایران زمین به ارمغان بیاورد.
از خداوند متعال استمرار توفیقات جنابعالی و سرفرازی ایران اسلامی را خواستارم.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 248534 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟