واکنش جالب صابر ابر در اینستاگرامش

وی با انتشار عکسی از فیلم «درباره الی» نوشت: «دعای مادرم را خدا شنید، عاقبت به خیر شدیم

چند هفته پیش برای نمایشگاه اردشیر محصص که به تلاش هرمز همتیان در گالری دستان بر پا بود رفتم، مجموعه ای از کارهای درخشان اردشیر محصص که در خانه های دوستانش بود و هرمز عزیز آنها را به امانت گرفته بود تا به نمایش بگذارد.

همینطور که در گالری میچرخیدم و کارها را میدیدم ، مهمترین چیزی که ذهنم را درگیر کرده بود ، این بود که در کنار بعضی از طراحی ها ، اسامی و جملاتی نوشته شده بود.

مثلا برای گلی عزیزم، طرحی که برای بانو امامی نازنین بود.

یا مثلا در تاریخ فلان در خانه فلانی...

همانجا به این فکر کردم که چه حیف که در آن دوران نبودم و نشد که آقای محصص را به خانه دعوت کنم و با هم قهوه و پای سیب بخوریم و شاید بار دوم که به منزلم تشریف آوردند و در حال گپ بودیم یک طرحی هم می کشیدند و گوشه کاغذ می نوشتند برای صابر جان! خیال که گناه نیست. چند وقتی گذشت تا به گالری ثالث رفتم و مجموعه از مشق های ارتیست های مهمی را دیدم که در کنار هم جمع شده بود ، تمیز و ماه. آنجا هم پر بود از رفاقت.

مثلا نقاشی از ژازه طباطبایی که زیرش نوشته شده بود

برای جواد خان بهترین رفیقم.منظور جناب مجابی عزیز دل بودند.

حالا چرا اینها را گفتم؟!

واقعیت این است که قرارهای آن زمان و رفاقت های آن زمان با زمان من خیلی فرق می کند! به دوران آنها که نگاه می کنیم چشممان پر می شود از هر آنچه باعث افتخار است ، سیمین بهبهانی، محمود دولت ابادی، جواد مجابی، هوشنگ گلشیری، ایران دفتری، آیدین آغداشلو، گلی امامی و تا دلتان بخواهد! نه اینکه حالا نیست ! اما الان بیشتر سعی بر رفاقت است تا خود آن !انگار برای هم زندگی می کردنند، هر کدام در کنار دیگری باعث بودند! باعث شدند! باعث شدند تا رفیقشان قدمی بلندتر بر دارد، خاک تن هم را برای هم تکان دادند ، در خوشحالی ها با هم و از ته دل خندیدند. به خدا از هر کدامشان پرسیدم همین بوده و بس! نه اینکه هیچ قهر و دادی نبوده! اما چیزی که یادشان مانده خوشیست و یاد خوشی هم کم از خودش نیست. تمام نگرانیم این بود که بعد ها که میمیرم و نیستم چه می شود.... یعنی اگر قرار شد در مرور این مملکت نام من هم سهمی داشته باشد ،چه می شود!؟من برای مهم شدن و مهم بودن زندگی نکردم ، اما برای انسان بودن سعی کردم و خواهم کرد، برای داشتن مهم ها سعی کردم و خواهم کرد، برای قرار گرفتن کنار آنها سعی کردم و خواهم کرد... اما من دوران سختی داشتم.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 248614 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟