تولید سریال انیمیشنی درباره زندگی ریگی+عکس

حسین صفار زادگان کارگردان انیمیشن «آخرین پرواز کرکس» با اشاره به تولید این سریال انیمیشنی گفت: سفارش این انیمیشن از طرف خانه انیمیشن سازمان اوج بود و وحید چالاک تهیه کننده پس از تحویل کار، بخش اجرایی آن را به من سپرد. وی درباره انتخاب تکنیک کمیک موشن برای این انیمیشن عنوان کرد: موشن کمیک تکنیکی است که می تواند برای پیش تولید بسیاری از فیلم ها یک پیش نمایش باشد؛ چیزی شبیه به استوری بورد اما با رنگ و لعاب بیشتر. زمانی که تهیه کننده کار را تحویل گرفت، پیشنهاد داد که سازمان اوج کارهای تصویری و سینمایی اش را ابتدا به این شکل طراحی و اجرا کند و اگر تصویر و داستان گویی آن طور که مورد نظر بود، در آمد سپس برای فیلم هزینه لازم صرف شود.این کارگردان جوان انیمیشن ادامه داد: این ایده اولیه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم بر این شد که «آخرین پرواز کرکس» هم به شکل موشن کمیک ادامه پیدا کند.

وی درباره حضورش به عنوان کارگردان یادآور شد: نزدیک به چهار الی پنج سال پیش از شروع کار «آخرین پرواز کرکس» کار موشن کمیک زیادی انجام داده بودم و آشنایی ام با چالاک باعث شد که اجرای این کار به من پیشنهاد شود و توانستم از اطلاعات و داشته های قدیمم در این زمینه استفاده کنم.صفارزادگان در مورد داستان «آخرین پرواز کرکس» اظهار کرد: قصه کار همانطور که سفارش دهنده می خواست نوشته شده بود و ما دخالتی در نوشتن آن نداشتیم. تنها تغییرات جزیی در آن ایجاد کردیم تا روایت داستانیمان درست و هماهنگ با کار باشد.

وی در ادامه درباره روند کار توضیح داد: برای تولید این کار تیم اجرایی مان همزمان چند مرحله در زمینه های طراحی اولیه، اجرای سایه، اجرای رنگ و کامپوزیت را پیش برد که نزدیک به سه ماه این کار طول کشید و در نهایت کار قاب بندی و کامپوزیت را انجام دادیم. این کار شباهت زیادی به کارهایی که پیش از این اجرا کرده بودیم، داشت و به آن اشراف کامل داشتیم.کارگردان کمیک موشن «آخرین پرواز کرکس» درباره مشکلاتی که در بین کار به وجود آمد، تصریح کرد: اسلایدی که ما برای این کار انتخاب کرده بودیم اسلاید کمیک بود و قرار بود فریم هایی که برای موشن کمیک استفاده می کنیم به شکل کتاب و چاپ هم در بیاید. می خواستیم این دو حالت را همزمان داشته باشیم که برایمان تازگی داشت و در دکوپاژ کمی درگیرمان کرد.

وی عنوان کرد: در نهایت توانستیم قاب بندی را طوری انجام دهیم که هم بتواند قابلیت سینمایی داشته باشد و تصویر خوبی در پخش ویدیویی ایجاد شود و هم قابلیت این را داشته باشد که در صفحه بندی کتاب کمیک درست چیده شود.

صفارزادگان در پایان به جای خالی تکنیک کمیک موشن در تولید محتوا اشاره و بیان کرد: در مجموعه هایی که در حال تولید محتوا هستند، جای خالی تکنیک های این چنینی بسیار زیاد است و می توان از تکنیکی شبیه به کمیک موشن در این محتواها بهره برد.

این موشن کمیک داستان یکی از ماموران اطلاعات ایران که به گروه تروریستی ریگی نفوذ می کند و به یکی از پیچیده ترین عملیات امنیتی اطلاعاتی کشور اشاره دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 249100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟