یک سالن تئار تعطیل شد

این تماشاخانه بیش از دو سال قبل فعالیت خود را با اجرای نمایش «باغ وحش شیشه‌ای» به کارگردانی مهرداد صفوی آغاز کرد و در این مدت با نمایش‌ها و رویدادهایی که به اجرا رساند توانست مخاطبانی برای خود دست‌وپا کند، اما فعلا برای مدتی نمایشی روی صحنه نخواهد داشت و در یک تعطیلی موقت به سر می‌برد.

مهدی کوهیان ـ مدیرعامل موسسه موج نو و مدیر تماشاخانه ـ در این‌باره به ایسنا گفت: فعلا هیچ نمایشی را برای اجرا نمی‌پذیریم و فعالیت دوباره تماشاخانه در محل فعلی ( خیابان میرداماد) در دست بررسی است.

او در پاسخ به اینکه آیا قرار است سالن «موج نو» به محل دیگری انتقال یابد و اینکه آیا نوع فعالیت در این سالن تغییر می‌کند؟ بیان کرد: مشکلات مالی و عدم پاسخگویی اقتصادی از جلمه مسائلی است که باعث شده به این فکر کنیم تا نحوه کار تغییر کند، حال ممکن است این تغییر در مکان تماشاخانه باشد یا اینکه نوع اجراهایی که در اینجا پذیرای مخاطبان می‌شود، چون شاید برگزاری رویداد بهتر از اجرای عمومی نمایش باشد ولی با این حال هنوز تصمیم جدی برای اینکه فعالیت تماشاخانه به چه شکلی باشد نگرفته‌ایم.

همچنین میلاد شجره ـ مدیر اجرایی تماشاخانه ـ نیز در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار کرد: راه‌اندازی و دو سال فعالیت در سالن موج نو یک اتفاق فوق‌العاده بود که باعث شد یک تجربه متفاوت از تئاتر در مقابل تئاتر بدنه ایجاد شود. این برای ما اندوخته‌ای شده تا اگر بخواهیم مکان سالن را تغییر دهیم حتما آن را حفظ کنیم.

او افزود: پس از دو سال فعالیت در محل فعلی سالن موج نو به نظر می‌رسد که اینجا محل خوبی برای اجرای تئاتر نباشد و بهتر است به مرکز شهر بیاییم، اما نکته مهم درباره این سالن این است که تعطیلی آن فعلا موقت است و ترجیح می‌دهیم، فقط مکان را جابه جا کنیم چون به هرحال «موج نو» و رویکردی که تا کنون داشته به کار خود ادامه می‌دهد.

تعطیلی موقت این تماشاخانه در حالی اتفاق افتاده که ‌مدت‌هاست هیچ خبری از موسسه فرهنگی اکو که در آن نمایش‌های پرمخاطبی هم اجرا می‌شد نیست و این مجموعه که در محلی دور از تمرکز سالن‌های تئاتری قرار داشت (اقدسیه)، دیگر فعالیت مشخصی در حوزه تئاتر ندارد.

این در شرایطی است که برخی مدیران فرهنگی به دنبال راه‌اندازی سالن‌های تئاتری در نقاط مختلف شهر هستند تا گستره مخاطبان این هنر Art را وسیع‌تر کنند، اما به نظر می‌رسد با عدم استقبال از اکثر نمایش‌هایی که در سالن‌های پراکنده شهر اجرا شده یا می‌شوند، باید فکر جدی‌تری برای راه دادن تئاتر به سبد فرهنگی مردم و حفظ کردن تماشاگران ثابت کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 254949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟