اعلام اسامی ۷ فیلم از منطقه بالتیک در جشنواره جهانی فجر

برگزارکنندگان جشنواره جهانی فیلم فجر امسال یک بخش را به مرور سینمای منطقه بالتیک اختصاص داده‌اند که با نمایش ۷ فیلم همراه است.

تبعیدی (Exiled) به کارگردانی داویس سیمانیس از لتونی، سرگذشت ملانی (The Chronicles of Melanie) ساخته ویستور کایریس تولید مشترک لتونی، جمهوری چک و فنلاند، تیم رؤیایی ۱۹۳۵ (Dream Team ۱۹۳۵) به کارگردانی آیگارس گروبا از لتونی، شیفت پادشاه (Kings' Shift) ساخته ایگناس میسکینیس تولید مشترک لیتوانی و لتونی، سیاح (The Excursionist) به کارگردانی اودریوس یوژناس از لتونی، جاسوس Spy و شاعر (The Spy and the Poet) ساخته توماس هوسار از استونی و در معرض باد مخالف (In the Crosswind) به کارگردانی مارتی هِلدِه از استونی، فیلم‌هایی هستند که در این بخش روی پرده می‌روند.

بین این فیلم‌ها، «تبعیدی» در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فجر هم حضور دارد. این فیلم درباره اولریش جراح ارتش آلمان است که در آخرین سال جنگ جهانی اول برای بازدید به آسایشگاهی دورافتاده در لتونی فرستاده می‌شود؛ آسایشگاهی که در آن از مجروحان جنگی نگهداری می‌شود و هدفش بهبودی وضعیت روانی سربازانی است که مدت طولانی را در میدان جنگ گذرانده و دچار آسیب‌های روحی شده‌اند. در این میان، اولریش با پسری جنگلی روبه‌رو می‌شود و می‌کوشد او را هم درمان کند، اما شرایط سخت‌تر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر می‌رسد.

«تبعیدی» اولین فیلم داستانی داویس سیمانیس و با بودجه‌ای ۴۰۰ هزار یورویی تولید شده است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۱ تا ۸ اردیبهشت ماه (۲۱ تا ۲۸ آوریل) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 255219 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟