از عوامل ماجرای نیمروز تقدیر شد+ عکس

به نقل از ستاد هفته هنر Art انقلاب اسلامی، منتظری رییس بسیج هنرمندان در ابتدای مراسم به ویژگیهای ماه رجب اشاره کرد و گفت: این ماه، ماه بندگی و استعفار است و باید از این ماه استفاده کرد و توشه ای برای آخرت فرستاد.

وی با اشاره به داستانی به بیان استفاده از رحمت خداوند در این ماه پرداخت و افزود: رحمت خداوند مانند باران است زمانی میتوانیم از این ماه بهره کافی ببریم که ظرف وجودمان به طرف رحمت خدا باشد.

رئیس بسیج هنرمندان بیان کرد: اگر ظرف وجودمان برعکس باشد مانند لیوانی برعکس است که حتی اگر زیر باران قرار گیرد پر نمیشود.

در بخش دیگر این مراسم تقدیر از فیلم ماجرای نیمروز با حضور عوامل این فیلم از جمله محمدحسین مهدویان، مهدی پاکدل، ابراهیم امینی، جواد عزتی، مهدی زمین پرداز و حجازی فر برگزار شد.

این فیلم که به ماجرای ترورهای دهه ۶۰ سازمان منافقین میپردازد، بهترین فیلم جشنواره فجر شناخته شد و توانست عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را نیز از آن خود کند.

عوامل فیلم در صحبتی کوتاه پیش از نمایش فیلم به بیان احساس خود از بازی در این فیلم پرداختند.

مهدی پاکدل که در نقش کشمیری بازی می کند، گفت: نقش مهمی در فیلم ماجرای نیمروز دارم اما مدت زمان زیادی در فیلم حضور ندارم و همین امر سبب شد نتوانم از همراهی با گروه لذت بیشتری ببرم.

وی درباره این نقش و بازی در آن افزود: نقش ویژه و جذابی در کارنامه کاری من است و من اگر این نقش را به من پیشنهاد نمیدادند حتما خود درخواست میکردم.

هادی حجازی فر که نقش کمال در ماجرای نیمروز و حاج احمد متوسلیان در ایسناده در غبار را بازی کرده درباره تفاوت این دو نقش گفت: نقش حاج احمد یکی از شاه نقشهای سینمای ایران است، اما با وجود شباهتهایی که این دو نقش با هم دارند متفاوت هستند.

ابراهیم امینی نویسنده و بازیگردان این فیلم نیز درباره حضورش در جمع مردم شیراز گفت: به عنوان یک شیرازی خودم را میزبان میدانم و از اینکه فیلم در یکی از سالنهای قدیمی شیراز برگزار میشوم خوشحالم چراکه این سینما Cinema یادآور روزهای باشکوه سینما در شیراز است.

وی درباره منابع پژوهشی این فیلم افزود: برای ساخت این فیلم به منابع پژوهشی از جمله کتاب سه جلدی اشنایی با سازمان مجاهدین خلق و دیگر منابع استفاده کردیم و آقای روزیطلب و اصفهانی نیز مشاوران پژوهشی این فیلم بودند.

جواد عزتی درباره حصورش در این فیلم گفت: نقش و شرایط فیلم برایم هیجان انگیز بود و از همه مهمتر گروه و کارگردان این فیلم بود چراکه همه هدفمند کار میکردند و تلاش داشتند کاری متفاوت و یکدست تولید شود.

محمدحسین مهدویان کارگردان این اثر ارزشمند نیز از حضور در میان پرشور مردم شیراز ابراز مسرت کرد و گفت: فیلم درباره تاریخ معاصر است و خودش حرف میزند.

وی درپاسخ به این سوال که «آیا ساخت فیلمی درباره منافقان سبب ترس برای ایشان نبود؟» افزود: گاهی به شوخی به آقای رضوی میگفتم این فیلم خطرناک نباشد اما جدی نبود.

پیش از شروع فیلم از تمامی عوامل تقدیر شد و جایزه ویژه انگشتری که نقش نحن الصامدون روی نگین آن حک شده بود به گروه حاضر تقدیم شد.

براساس این گزارش در ابتدای برنامه پروانه نجاتی بانوی شاعر به شعرخوانی پرداخت و پس از آن طه چوگان باز خواننده به اجرای قطعاتی پرداخت که یکی از آنها درباره مدافعان حرم بود که کلیپ تصویری ان که توسط بسیج هنرمندان فارس تهیه شده بود، در این مراسم رونمایی شد.

این مراسم به همت حوزه هنری، بسیج هنرمندان،صداو سیما، اداره کل تبلیغات اسلامی،سپاه فجر فارس، سازمان اوج،کانون رهپویان وصال، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، بنیاد شهید و... برگزار شد.

استقبال مردم شیراز از اکران مردمی ماجرای نیمروز

اکران مردمی ویژه با حضور عوامل فیلم ماجرای نیمروز در سینماسعدی شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه ی هنری انقلاب اسلامی درآستانه هفته هنر انقلاب اسلامی اکران ویژه مردمی فیلم ماجرای نیمروز در سینماسعدی شیراز برگزار شد.

در این اکران عوامل این فیلم از جمله محمدحسین مهدویان، مهدی پاکدل، ابراهیم امینی، جواد عزتی، مهدی زمین پرداز و حجازی فر حضور داشتند و مورد استقبال مردم سینمادوست شیراز قرار گرفتند.

هفته هنر انقلاب اسلامی 20تا27فروردین ماه به مناسبت سالروز شهادت شهیدسیدمرتضی اوینی سیدشهیدان اهل قلم گرامی داشته می شود.

سینما صرفا رسانه نیست

در طلیعه هفته ی هنر انقلاب نشست تخصصی فیلمسازان جوان با حضور عوامل فیلم "ماجرای نیمروز" در شیراز برگزار شد.

بیژن کیا، کارشناس واحد هنرهای تصویری حوزه هنری انقلاب اسلامی ضمن بیان تاریخچه و فراز و فرودهای سینمای ایران و نقاط قوت و ضعف سینمای بعد از انقلاب به تقویت فرهنگ کارگروهی و پرهیز از حاشیه ها بعنوان راهکاری برای تقویت جریان فیلمسازی استان اشاره کرد.

وی به طرح باشگاه فیلم هفت اشاره کرد و افزود:باشگاه فیلم برای تقویت انسجام و همدلی فیلمسازان و علاقمندان جدی هنر هفتم فعالیت خواهد داشت.

در ادامه این جلسه مهدویان، کارگردان فیلم ماجرای نیمروز به لزوم توجه به جنبه هنری سینما اشاره کرد و گفت: سینما دارای جنبه ها و ابعاد مختلفی است و نمی توان از فیلساز توقع داشت که تنها به بیان اعتقادات خود بپردازد و به جنبه های هنری و زیبائی شناسانه اثر توجه نداشته باشد زیرا سینما صرفا رسانه نیست.

امینی، فیلمنامه نویس ماجرای نیمروز به نقش حیاتی تحقیق و پژوهش در روند فیلمنامه نویسی اشاره کرد و گفت: کم توجهی به امر تحقیق و عطش برای نگارش فیلمنامه بدون در نظر گرفتن پژوهش های اولیه بیماری رایج در سینمای ایران است.

وی به ساختار فیلمنامه ماجرای نیمروز اشاره کرد و ادامه داد: بنظر میرسد فیلمنامه ساختاری کلاسیک دارد اما این اثر دارای ویژگیهای خاصی است که از جمله میتوان به ساختار چند پیرنگی آن اشاره کرد. وجود پیرنگ های فرعی و قوی موجب قدرت گرفتن ماجراهای فرعی شده و به ایجاد تعدد کاراکترهای اصلی منجر شده. به همین دلیل فیلمنامه از ساختار کلاسیک کمی فاصله گرفته.

مهدویان در مورد انتخاب بازیگران به این نکته اشاره کرد که: من با کلیشه ای شدن بازیگرها موافق نیستم زیرا معتقدم تکرار موجب خستگی بازیگر Actor و دور شدن وی از خلاقیت در ایفای نقش میشود و شاید به همین دلیل بیننده در این فیلم با نقش های متفاوتی از بازیگران روبرو میشود .دوست ندارم بازیگر نقش های قبلی خود را از فیلمی به فیلم دیگر ببرد.

پرسش و پاسخ بخش پایانی نشست تخصصی فیلمسازان جوان را رقم زد. گفتنی است این برنامه در چارچوب برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی و به همت مشترک حوزه ی هنری ،بسیج هنرمندان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 255829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟