پرهزینه‌ترین فیلم های تاریخ سینمای فرانسه مشخص شد

به گزارش رکنا، کمپانی فیلم‌سازی «EuropaCorp» اعلام کرد که فیلم علمی تخیلی «والرین و شهر هزار سیاره» به کارگردانی «لوک بسون» که پروژه‌ای صد درصد فرانسوی است، باهزینه تولید ۱۹۷ میلیون یورو معادل ۲۱۰ میلیون دلار ساخته شده است.
هزینه تولید این فیلم با پرهزینه‌ترین قسمت‌های مجموعه فیلم‌های هالیوودی «ترانسفورمرها» و «مردان ایکس» برابری می‌کند تا ساخته «لوک بسون» که اقتباسی از یک رمان مصور است، عنوان پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای فرانسه را به خود اختصاص دهد.
مجموعه کتاب‌های مصور «والرین» اثر «پی‌یرکریستین» و «ژان کلود مزیره که در سال ۱۹۶۷ منتشر شد،‌ به ماجراهایسفر در زمان و مکان مامور «والرین» و همکارش «لورلین» می‌پردازد.
پیش از این فیلم «آستریکس در بازی‌های المپیک» با بودجه ۸۲ میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم سینمای فرانسه بود.
از بازیگران فیلم «والرین و شهر هزار سیاره» می‌توان به دین «دی‌هان»، «کارا دلوین»، «کلایو اُوِن»، «ریحانا»، «کریس وو» و «اتان هاوک» اشاره کرد و فیلم قرار است در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷ در سراسر جهان به نمایش در آید و از ۲۶ ژوئن نیز در فرانسه اکران خواهد شد.
«لوک بسون» در سال ۱۹۹۵ با ساخت فیلم «حرفه‌ای» (لئو) با بازی «ژان رنو» و «ناتالی پورتمن» به اوج شهرت رسید و از دیگر ساخته‌های او می‌توان به «آبی بزرگ»، «آخرین نبرد»، «مترو» و «نیکیتا» اشاره کرد.
«بسون» در سال ۲۰۱۳ فیلم «مالاویتا» را که اقتباسی از کتاب «رفقای بد» نوشته «تونینو باناکویستا» است با بازی بازیگرانی چون «رابرت دنیرو»، «تامی لی جونز» و «دایانا آرگون» مقابل دوربین برد و «لوسی» آخرین ساخته اکران شده این سینماگر فرانسوی است که در آن «مورگان فریمن» و «اسکارلت یوهانسون» ایفای نقش کرده‌اند، این فیلم عملکرد بسیار موفقی در گیشه داشت و به فروشی بیش از ۴۶۰ میلیون دلار دست یافت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 257726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟