ماجرای شکایت انجمن اهدای عضو از فیلم یک روز بخصوص

دکتر کتایون نجفی‌زاده، رییس انجمن اهدای عضو ایرانیان، فیلم‌نامه یک روز بخصوص را برگرفته از عدم اطلاعات کافی نویسنده دانسته و گفت: این فیلم با اشاره به دلالی قلب هیچ‌گونه پایه و اساس علمی ندارد، زیرا قلب در شرایط خاص و تنها از فرد مرگ مغزی قابل اهداست. اهدای عضو از مرگ مغزی نیز کاملا تحت نظر دولت و وزارت بهداشت در بیمارستان‌های دولتی-دانشگاهی انجام می‌شود و تخصیص، توسط وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و هیچگونه باندبازی و پارتی بازی در این بخش جای ندارد.

او با اشاره به اینکه انجمن اهدای عضو ایرانیان به عنوان نماینده جامعه پیوند و اهدای عضو کشور مراتب اعتراض و شکایت خود را به وزارت ارشاد اعلام کرده است، گفت: در جشنواره فجر طی نامه‌ای خواستار توقف اکران این فیلم از جناب آقای ایوبی شدیم و تا امروز هم پیگیر این مساله بودیم که متاسفانه جوابی دریافت نکردیم.

نجفی‌زاده با اعلام اینکه در حال حاضر سالیانه حدود ۸۰۰۰ مرگ مغزی در کشور اتفاق می‌افتد و کمتر از ۱۰۰۰ نفر به اهدای عضو می‌رسند، گفت: رکن اساسی افزایش آمار اهدای عضو فرهنگ‌سازی در کشور است که بخش عظیمی از آن از طریق رسانه‌ها صورت می‌گیرد و متاسفانه تولید فیلم‌های این چنینی جز ضربه به این فرهنگ نوپا، اثر دیگری ندارند.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان، وی در ادامه یادآور شد: فرهنگ اهدای عضو در کشور به علت نوپا بودن در معرض آسیب‌های فراوانی قرار دارد. به همین علت فعالیت فرهنگی در این حوزه نیازمند نظرات کارشناسی متخصصان آن است.

به گفته مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، همانگونه که به وزارت ارشاد اعلام گردیده، انجمن اهدای عضو ایرانیان آماده هرگونه همکاری با فیلم نامه‌نویسان، تهیه کنندگان و کارگردانان جهت ارایه مشاوره رایگان و تصحیح فیلم و فیلم نامه های مرتبط در اسرع وقت و با کم‌ترن تغییر ممکن می‌باشد و افراد می‌توانند جهت دریافت این مشاوره‌ها به سایت www.ehda.center مراجعه کرده یا با شماره ۸۸۱۹۰۱۸۰ تماس بگیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 257945 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟