مبارزه قاطعانه بازیگر زن برای حقوق برابر

ایمی پاسکال رییس کمپانی سونی پس از هک شدن سرورهای این شرکت و لو رفتن میزان دستمزد بازیگران در فیلم‌های مختلف این شرکت درباره دستمزد کمتر بازیگران زن گفته بود: «بخشی از مشکل نابرابری دستمزد بازیگران زن با مردها به عدم درخواست آن‌ها برای دستمزد بیشتر بازمی‌گردد.»

این سخنان تاثیر عمیقی بر جسیکا چستین داشت. او در این باره گفت: «در آغاز خیلی ناراحت شدم. سپس به این نتیجه رسیدم که او حرف درستی می‌زند. زنان باید گامی به جلو بردارند و به اندازه کارشان درخواست دستمزد کنند.»

او بهترین معیار برای سنجیدن میزان دستمزد بازیگران زن را مبلغ دستمزد همبازی‌های مرد آن‌ها در فیلم می‌داند و اعتقاد دارد که زنان بازیگر Actor باید برای دریافت این مذاکره کنند. چستین در این باره گفت: «آن‌ها باید بگویند حالا دیگر سال ۲۰۱۷ است. ما دیگر به روال پیشین کارمان را ادامه نمی‌دهیم.»

این بازیگر در تمام فیلم‌هایش دستمزدی عادلانه در مقایسه با بازیگران مرد فیلم درخواست می‌کند. او در این باره گفت: «میزان دستمزد مهم نیست؛ درآمد ما در این صنعت بسیار زیاد است. اما من نمی‌توانم در صحنه‌ای باشم که برای انجام کاری مشابه پنج برابر کمتر از فرد دیگری دستمزد بگیرم.»

یکی از رویدادهایی که چستین را به فکر انداخت تا برای دریافت دستمزد عادلانه مبارزه کند، شیوه‌های برخورد کمپانی‌های فیلمسازی در قرارداد بستن با بازیگران زن فیلم بود. او در این باره گفت: «بارها در گذشته پیش آمده بود که برای بازی در یک فیلم پیشنهاد دریافت کنم اما برای قرارداد بستن باید صبر می‌کردم تا نخست بازیگر مرد فیلم را پیدا کنند و با او قرارداد ببندند و با پولی که باقی می‌ماند با من قرارداد می‌بستند. من دیگر این شکل از رفتار را تحمل نمی‌کنم اگر پیشنهادی بگیرم و بگویند صبر کن پاسخ من این است: «خداحافظ».»

این دیدگاه سبب شد او فرصت بازی در پروژه‌ای بزرگ را از دست بدهد. بازیگر «درخت زندگی» گفت: «به خودم گفتم: «این چه کاری بود که کردی؟ شاید تو در اشتباهی» اما اشتباه نمی‌کردم چون خبر کارم همه جا پخش شد و پس از آن همه دانستند که تنها در صورت دریافت دستمزد عادلانه در فیلم بازی می‌کنم. قدرت نه گفتن به دیگران می‌آموزد چگونه با شما رفتار کنند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 258187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟