آقای سوپراستار در جشنواره جهانی فجر!

در بخش نمایش های ویژه که در آن آثار بزرگان سینما Cinema اکران می شود دو فیلم ایرانی نیز حضور دارند که یکی از آنها اثری از بهمن فرمان آراست. گفتنی است در این بخش 12 فیلم خارجی نیز اکران می شوند.

فیلم سینمای «دلم می خواد» آخرین ساخته بهمن فرمان آرا است؛ اثری که رضا کیانیان در آن نقش نویسنده ای را بازی می کند که نمی تواند بنویسد، او در این فیلم با مهناز افشار، رؤیا نونهالی، رضا بهبودی، صابر ابر، علی سرابی، بهناز جعفری هم بازی است و البته محمدرضا گلزار هم در این فیلم سینمایی Movie حضور دارد.

امید سهرابی فیلمنامه را نوشته و کارن همایونفر آهنگسازی آنرا انجام داده است؛ و تدوین فیلم را یار دیرین کارگردان، عباس گنجوی انجام داده است؛ هنرمندی که یکی از بهترین تدوین گران سینما به حساب می آید و باقی آثار فرمان آرا را تدوین کرده است.

بهمن فرمان آرا نخستین فیلمش «خانه قمر خانم» را در سال 1351 ساخت و از آن زمان تاکنون آثاری چون «شازده احتجاب»، «سایه های بلند باد»، «بوی کافور عطر یاس»، «خانه ای روی آب»، «یک بوس کوچولو» و «خاک آشنا» را ساخته است.

البته باید گفت این فیلم به تازگی تولید نشده و زمان ساخت آن 1392 است و فرمان آرا پس از آن، «دل دیوانه» را ساخته است؛ اثری درباره نویسنده‌اى است که پس از ترک آسایشگاه روانى متوجه دگرگونى‌ها و تغییرات جهان اطرافش شده و بر پریشانى‌هاى درونى‌اش افزوده مى‌شود. فرمان آرا در این فیلم ایفای نقش کرده و فاطمه معتمدآریا ، على نصیریان ، لیلا حاتمى ، صابر ابر ، على مصفا، رویا نونهالى هم بازی شده است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر از یکم تا هشتم اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 259173 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟