بدرقه ابدی فیروز زنوزی جلالی از حوزه هنری +عکس

در این مراسم جمع کثیری از نویسندگان و هنرمندان از جمله: محسن پرویز، کامران پارسی نژاد، راضیه تجار، محمد حنیف، محمدعلی گودینی و برازش حضور دارند.

13960207000288_PhotoL copy

رئیس انجمن قلم در مراسم تشییع پیکر مرحوم فیروز زنوزی جلالی گفت: زنوزی هرگز پای هیچ بیانیه‌ای را علیه نظام و انقلاب امضا نکرد و سخنی با این محتوا نگفت.

محمدرضا سرشار رئیس انجمن قلم ایران در این مراسم گفت: سرانجام آقای فیروز زنوزی جلالی به ایستگاه آخر قطار زندگی رسید و دیر یا زود ما هم به او خواهیم پیوست. پس از تحمل ماه‌ها رنج بیماری، نویسنده پرانگیزه ما از دیروز از این رنج و بیم و امیدها و کشمکش‌ها فارغ شد و اکنون در ابدیتی که در آن تمام این تلاش‌ها به بازی شبیه است، غوطه‌ور است.

وی گفت: زنوزی هرگز پای هیچ بیانیه‌ای را علیه نظام و انقلاب امضا نکرد و سخنی با این محتوا نگفت.

سرشار با تاکید براینکه او پخته سرد و گرم روزگار چشیده بود. مطلقاً اهل رفیق‌بازی نبود با همه اهل مکالمه بود،‌ اهل دعواهای سیاسی نبود افزود: او پخته و سرد و گرم روزگار چشیده بود. اهل ورود به کشمکش‌های سیاسی نبود. او با وزارت ارشاد و محافل فرهنگی دولت‌ها با هر مشی سیاسی همکاری می‌کرد.

به گفته وی، باید خدا را شکر کرد که زنوزی جلالی اهل روشنفکرنمایی و مخالف‌نمایی علیه نظام نبود. البته کارهای او قابل نقد است و این تقریباً منافاتی با علاقه ما به ایشان ندارد. فرزندان زنوزی جلالی باید خوشحال باشند که پدرشان در طول این ۳۹ سال که از انقلاب می‌گذرد، با همه افت و خیزها هرگز پای هیچ بیانیه و نامه‌ای علیه نظام و انقلاب را امضا نکرد.

رئیس انجمن قلم پیرامون منش مرحوم زنوزی تصریح کرد: او در طول این سال‌ها در دو فتنه بزرگ که من متاسفانه گرفتار آن شده بودم، گرفتار نشد. یکی در فتنه سال ۶۸ در همین حوزه هنری و فتنه دیگری که لزومی ندارد به مکان آن اشاره کنم. در این دو مورد او مردانه پای حق ایستاد و فریب دانه‌های حقیری که سر راهش می‌ریختند، نخورد. چیزی که متأسفانه در هم‌نسلان ما رو به کمرنگ شدن گذاشته است.

وی در پایان گفت: هنرمندان نیز وظیفه دارند به اسلام و انقلاب و نظام خود خدمت کنند. بنده به عنوان نویسندهاجرت تک تک آثار و کارهایم را دریافت کرده ام، هنرمندان نیز وظیفه دارند تلاش کنند و ادعای قشر خاصی به نام هنرمند خوب نیست.

* تجار: سلام و خداحافظ فیروز زنوزی جلالی

راضیه تجار از اعضای انجمن قلم هم در سخنانی بیان کرد: دکتر فیروز زنوزی جلالی ناخدا یکم نیروز دریایی ارتش جمهوری اسلامی، نویسنده، منتقد و مدرس داستان نویسی، دوست عزیز سلام و خدا حافظ.

وی ادامه داد: سلام به تو که می دانیم اینجا هستی و نظاره گر، سلام به تو که به حوزه هنری آمدی، اینجایی شدیماندی و نوشتی و از همین جا در حال خداحافظی با ما هستی.

تجار در ادامه با بیان اینکه آثاری خلق کرده‌ای که می‌توان امیدوار بود در کشاکش ادوار ماندنی شود کتذکر شد: هم مرد خانواده بودی و هم دل نگران ادبیاتی که فراخش می‌دیدی و به نقد مینشستی و به یاری نسلی که از پی می امدند کلاس درس اموزشی گذاشتی اکنون همه جمعند. آمده‌اند تا بگویند تنها نیستی و تا آخرین دم پا به پایت آمده‌اند. اینک زمان خداحافظی است برای تو دوست عزیز و همسر گرامیت آرزوی علو درجات داریم.

در پایان این مراسم پیام فرمانده نیروی دریایی قرائت ونماز بر پیکر مرحوم فیروز زنوزی جلالی اقامه شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 260475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟