حضور بازیگر سوپراستار در یک راه‌پیمایی +عکس

در فیلمی ویدیویی که از راهپیمایی سرخپوستان در شبکه سی‌ان‌ان پخش شد دی کاپریو نیز نشان داده شد. او در حالی که عینک زده بود نوشته‌ای در دست داشت که روی آن نوشته شده بود: تغییرات آب و هوایی واقعی است.
این راهپیمایی در صدمین روز حضور ترامپ Trump به عنوان رییس جمهور آمریکا و در اعتراض به وی برگزار شد.
دی کاپریوی ۴۲ ساله در عین حال در توییتر با انتشار عکسی گروهی با رهبران سرخپوستان نوشت: باعث افتخار است که به سران سرخپوستان و آمریکایی‌های بومی که برای عدالت آب و هوایی مبارزه می‌کنند، همراه شده‌ام. به من در حمایت از آن‌ها ملحق شوید.
در تظاهرات دیروز که علیه سیاست‌های آب و هوایی ترامپ برگزار شده بود تظاهرکنندگان به حمایت ترامپ از حفاری، استخراج گاز و نفت و زغال سنگ از سیاره زمین اعتراض شد.
سال پیش دی کاپریو وقتی جایزه اسکار را دریافت کرد نطق سخنرانی خود را با تمرکز بر حمایت از زمین ادا کرد. وی گفت به رهبرانی در سراسر جهان نیاز داریم که سخنگوی شرکت‌های بزرگ نباشند بلکه برای همه بشریت سخن بگویند، برای مردم بومی، برای میلیون‌ها مردم تنگدست و مردمی که بیش از دیگران از این مسایل تحت تاثیر قرار می‌گیرند.
پایتخت آمریکا دیروز شنبه (۹اردیبهشت) صحنه تظاهرات هزاران نفری علیه سیاست‌های دونالد ترامپ درباره تغییرات آب و هوا بود.
به گزارش خبرگزاری رویترز این تظاهرات در حالی برگزار شد که دمای هوای واشنگتن ۳۳ درجه سانتیگراد بود که رکوردی در نوع خود در این وقت از سال محسوب می‌شود.
پلاکاردهایی که معترضان در دست داشتند حاوی هشدارهایی درباره از بین رفتن زمین، بالا رفتن سطح دریاها و تباه شدن محصولات کشاورزی بود. روی پلاکاردی نوشته شده بود که «سیاره زمین دیگری وجود ندارد.»
دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود مساله تغییرات آب و هوا را دروغ خوانده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 261103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟