کارگردانی که علاقه ای به حواشی ندارد

کارگردان فیلم «قصه‌ها» چندی‌ست فیلم بلند سینمایی نساخته و اکنون درگیر ساخت فیلمی مستند است. البته مستند‌های او نیز به اندازه فیلم‌های داستانی‌اش پرطرفدار و قابل توجه است.

بنی‌اعتماد درباره اینکه بعد از «قصه‌ها» فیلم سینمایی Movie دیگری را نساخته٬‌ گفت: «همواره در طول زندگی به دغدغه‌هایی که داشته‌ام توجه کرده‌ام. اگر فیلم داستانی بسازم یا مستند٬ در هدف و ذهنیت من تغییری به وجود نمی‌آید زیرا همه این‌ها با هم مشترک هستند و در یک مسیر حرکت می‌کنند. درست است که اکنون کمی در ساخت فیلم‌های داستانی کم کار هستم٬ اما موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که من فیلمسازی نیستم که در هر شرایطی فیلم بسازم. بخش‌هایی از سینما Cinema و روابطی که در آن وجود دارد برای من غریبه است و دیگر این جریان را نمی‌شناسم.»

او ادامه داد: «مایل بودم فیلمنامه‌ام را بنویسم و فیلمی را که در نظر دارم بسازم و دیگر کاری به سرنوشت فیلم نداشته باشم. اصلا قرار هم نیست و وظیفه‌ام نیست که بعد از پروسه تولید من کاری به فیلم داشته باشم. اکنون برای ساخت یک فیلم داستانی لازم است که قدم به قدم با او همراه شد. آن چیزی که من را با سینمای داستانی دچار چالش می‌کند، تعاریفی است که دیگر نمی‌شناسم. درگیری‌ها و بحث‌هایی است که آن‌ها را نمی‌فهمم. بعد از ساختن فیلم فیلمساز را مجبور می‌کنند برای مشخص شدن سرنوشت اثرش به دنبال کارهای آن بدود. من دیگر کشش این کار را ندارم. من مایلم زمانی را که در اختیار دارم صرف کارهایی کنم که بسیار مهم هستند. من باید فیلم بسازم . علاقه‌ای به حواشی ندارم.»

کارگردان «زیر پوست شهر» درباره ساخت فیلم‌های مستند گفت: «هیچ وقت بیکار یا کم کار نیستم. سه سال است روی سینمای مستند کار می‌کنم. یکی از لذت بخش‌ترین دوران کاری‌ام تمرکز روی حوزه مستند بوده است. به نظرم یک فرد باید جایی قرار بگیرد که متعلق به خودش است. سعی می‌کنم همان جا باشم.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

علی پاکزاد

کدخبر: 263628 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟