محسن قانع بصیری درگذشت

محسن قانع بصیری تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در مدرسه ناصرخسرو، دبیرستان دارالفنون و دبیرستان علمیه تهران به پایان رساند. او در رشته شیمی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و برای ادامه تحصیل در این رشته در دانشگاه جیورجیا به ایالات متحده آمریکا رفت. او در سال ۱۳۵۸ به ایران بازگشت و در حوزه‌های مختلف مدیریتی و پژوهشی مشغول به کار و تألیف شد.

قانع بصیری در زمینه‌ی شیمی در دانشگاه تهران تحصیل کرد و ادامه آن را در دانشگاه جورجیای آمریکا گذراند؛ اما در دوره تحصیل به متخصص شدن در رشته خود محدود نماند و مطالعات وسیعی در زمینه هنر Art و به خصوص موسیقی کرد. او از همان دوران تحصیل به مسائل و مباحث مربوط به توسعه علاقه نشان می‌داد و آن را مجزا از حوزه «فرهنگ» نمی‌دید. در واقع، او اهل نظریه‌پردازی است که انسان و تکنولوژی و فرهنگ را در عین تفکیک از یکدیگر، در حوزه‌ای هم پیوند می‌داد و هیچ‌کدام را بی‌نیاز از دیگری نمی‌انگاشت و معتقد است آنچه که کلید کامیابی و رسیدن به کمال مطلوب در این عرصه پهناور است، نخست شناخت و بعد از آن، مدیریت علمی و صحیح است.

مراسم تشییع این هنرمند ساعت ۹ صبح دیروز از کتابخانه ملی تا قعطه نام‌آوران بهشت زهرا برگزار شد. مراسم ختم او نیز امروز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در مسجدالرضا واقع در میدان نیلوفر برگزار خواهد شد.

سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» درگذشت «محسن قانع بصیری» را به خانواده ایشان و جامعه هنری کشور تسلیت می گوید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 265023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟