کوروش سلیمانی فالو می را روی صحنه می برد

کوروش سلیمانی بازیگر Actor و کارگردان تئاتر درباره فعالیت هایش در این حوزه به خبرنگار مهر گفت: قرار است از اول تیرماه نمایش «فالو می» را به صحنه ببرم و از اردیبهشت ماه تمرین های کار را با گروه بازیگران آغاز کردیم تا کار برای اجرا در تیرماه آماده شود.

فالو می

وی درباره ویژگی های این اثر نمایشی توضیح داد: این نمایش براساس نمایشنامه ای نوشته پیتر شفر به نام «چشم عمومی» ترجمه علی منصوری به صحنه می رود. البته در سال ۱۹۷۲ فیلمنامه ای بر اساس این نمایشنامه به قلم خودِ شفر نوشته و فیلمی براساس آن به نام «فالو می» به کارگردانی کارول رید ساخته شده است. ما اسم دوم را برای نمایش بیشتر پسندیدیم و تصمیم گرفتیم که نام نمایش را «فالو می» بگذاریم.

این بازیگر ادامه داد: این نمایش یک کمدی تک پرده ای انگلیسی است و موضوعی که در آن مطرح می شود راجع به روابط زناشویی و ارتباط بین همسران است. در این نمایشنامه به نکات روانشناسانه ای توجه می شود که این مساله از ویژگی کارهای اولیه پیتر شفر به حساب می آید. این اثر نگاه روشن و شادی به روابط بین آدم ها دارد و به شکل امیدبخشی به موضوع رابطه زناشویی می پردازد. یکی از دلایلی که به اجرای این متن علاقه مند شدم این بود که احساس کردم جامعه ما به طرح موضوعات اینچنینی به زبان کمدی نیاز دارد.

بازیگر نمایش «مکبث» درباره بازیگران این اثر بیان کرد: این نمایش سه پرسوناژ دارد و مدت زمان آن نیز یک ساعت است. مسعود میرطاهری، وحید آقاپور و مریم داننده فر بازیگران این اثر نمایشی هستند.

فالو می

سلیمانی در پایان درباره دیگر فعالیت هایش گفت: در حال حاضر مشغول تمرین نمایش «روال عادی» به کارگردانی محمدرضا خاکی هستم که قرار است از تیرماه در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برود. این نمایش سال ۸۹ نیز با بازی مسعود دلخواه و ایوب آقاخانی اجرا شده بود که در اجرای مجدد من به جای آقاخانی در نمایش ایفای نقش می کنم.

عوامل نمایش «فالو می» عبارتند از مترجم: علی منصوری، طراح صحنه و نور: سینا ییلاق بیگی، طراح لباس: مژگان عیوضی، گریم: سمیه فراهانی، ثمین سالک، گرافیست: مجید کاشانی، گروه کارگردانی: امین رضا اولیاء، مهدی رجب لو، یگانه خدیوی، کاری از گروه تئاتر بیستون.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 266950 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟