پشنگ کامکار به روی صحنه رفت

کامکار درباره‌ی این برنامه توضیح داد: «پیشنهاد برگزاری این کنسرت را تهمورس پورناظری مطرح کرد و معتقد بود مردم از آلبوم «بارانه» خاطرات زیادی دارند. خود من هم این آلبوم را دوست دارم؛ چون خاطرات کودکی‌ام را در آن با سنتور نواختن و علاوه بر آن شیوه‌ی جدیدی در سنتورنوازی شکل داد که تا پیش از آن وجود نداشت؛ اما پیش از اجرای این اثر، قطعاتی را براساس حال و هوای امشبم اجرا خواهم کرد.»

پس از آن «پشنگ کامکار» بداهه نوازی سنتور در مقام افشاری کرد، بخش بعدی برنامه به اجرای «بارانه» اختصاص داشت و پس از نواختن مقدمه و درآمد، نوای آشنای قطعه ضربی «بارون بارونه» اجرا شد.

اجرای قطعه‌ی کُردی «هروایهن» از دیگر بخش‌های این برنامه بود و «بارانه» در ماهور اجرا شد.

در ادامه‌ی برنامه، پشنگ کامکار بارِ دیگر با مخاطبانش گفت‌وگو کرد و در سخنانی گفت: «ممنونم که از تکنوازی من استقبال کردید، زیرا تک نوازی در این سال‌ها بسیار مظلوم واقع شده و مخاطب کمی دارد. امشب که می‌بینم سالن تقریبا پُر است خیلی خوشحالم و باور نمی‌کردم که اینقدر مردم فرهیخته و هنردوست وجود دارد.»‌

بخش بعدی برنامه به سه‌نوازی در بیات اصفهان اختصاص داشت و نیریز کامکار نوازنده تار و سیاوش کامکار نوازنده سنتور به همراهی با پدر پرداختند.

در این برنامه که به تهیه‌کنندگی موسسه‌ی فرهنگی – هنری «بارانا» انجام شد، خانواده‌ی کامکارها – هوشنگ، بیژن، اردوان، صبا، هانا، نجمه تجدد و سودابه سالم و همچنین علی نصیریان، علی اکبر شکارچی، میلاد کیایی، هادی منتظری، صدیق تعریف، مهیار طریحی، علی اکبر شکارچی، پدرام درخشانی و سیامک آقایی حضور داشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 267943 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟