چرا سینماهای ما برای ماه رمضان آثاری ندارند؟

امین زندگانی با بیان اینکه رسانه‌های فرهنگی‌ ما در ارائه آثار مناسبتی غلط عمل کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین معضل ما در ساخت آثار مناسبتی من‌الجمله ماه مبارک رمضان این است که همه چیز ناگهانی اتفاق می افتد.
زندگانی عنوان کرد: ما در مناسبت ماه مبارک رمضان به شدت اصرار داریم یا طنز بسازیم و یا داستان‌های معناگرا برای مخاطبانمان تهیه کنیم. ما هیچ گاه نمی‌آییم لایه پنهانی این مناسبت مهم را در آثارمان جای بدهیم. 
او سپس در رابطه با نشان دادن جنبه‌های باارزش مناسبتی مثل ماه مبارک رمضان و دوری از شعارزدگی در کارها و همچنین نگاه کلیشه‌ای به این مناسبت مذهبی کشورمان، اظهار کرد: ما رمضان را فقط به خوردن طعام در وقت افطار و سحر تعریف کرده‌ایم، آیا واقعا فلسفه رمضان این بود؟ اینکه تا زمان افطار سعی کنیم خوب باشیم اما بعد از افطار شروع به قضاوت، دروغ و غیبت کنیم؟ 
زندگانی در ادامه در پاسخ به اینکه سینما Cinema چقدر می‌تواند در زمینه ارائه ارزش‌های ماه مبارک رمضان و مناسب‌های دینی مذهبی‌ ما ایرانی‌ها موثر باشد و چقدر این ارزش‌ها را می‌توانیم به نسل آینده منتقل کنیم، اظهار کرد: به نظر من این مقوله در سینما یک رویکرد کارشناسی شده می‌خواهد؛ چون ما نمی‌دانیم یک فیلم  به زمانی که  قرار است برسد، می رسد یا خیر و اصلا ممکن است مجوز نگیرد. امیدوارم واقعا روزی برسد که ما به این سمت حرکت کنیم. اگر رویکرد موضوعات خوب کارشناسی شود و در عین حال سینما مختص به باند خاصی نباشد قطعا می‌تواند تاثیرگذار باشد.
این بازیگر Actor سینما، تئاتر و تلویزیون همچنین درباره اینکه چرا سینماهای ما برای مناسبتی مثل ماه رمضان آثاری ندارند، گفت: خیلی سخت است که فیلم ساز  سرمایه‌گذاری کند روی کاری و مطمئن نباشد که آیا حتما کارش پخش می شود یا خیر. بنابراین خیلی نمی‌شود روی مجوزها و پروانه‌ها حساب باز کرد. به نظر من این پروسه در سینما نیاز به یک ثبات، قدرت و برنامه نظام مندی دارد که متاسفانه فعلا ما این توانایی را نداریم و راجع به یک اثر همه تصمیم‌گیرنده می‌شوند. 
زندگانی در پایان اعلام کرد: همچنان مشغول بازی در سریال «پرستاران» هستم که فکر می‌کنم تا پایان خردادماه به پایان برسد و بعد از ماه مبارک رمضان به پخش برسد. طی این سال ها هیچ پیشنهادی برای بازی در کارهای مناسبتی نداشتم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 268036 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟