بهترین‌های جشنواره کن به روایت گروهی از منتقدان

به گزارش ورایتی، هیات داوران فدراسیون بین‌المللی منتقدین فیلم (فیپرشی)، فیلم فرانسوی «۱۲۰تپش در دقیقه» ساخته «رابین کامپیلو» را به عنوان برنده جایزه فیپرشی در بخش رقابتی هفتادمین جشنواره کن معرفی کردند.

فیلم «۱۲۰ تپش در دقیقه» اولین فیلم «کاپیلو» در کن است و داستان آن درباره فعالان مبارزه با بیماری ایدز در دهه ۹۰ در پاریس است و یکی از شانس‌های اصلی امسال کن نیز محسوب می‌شود.

فدراسیون بین‌المللی منتقدین همچنین فیلم «نزدیکی» ساخته «کانتمیر بالاگوف» از روسیه را نیز بهترین فیلم بخش «نوعی نگاه» کن اعلام کردند و انتخاب آنها در بخش‌های جنبی «دو هفته کارگردانان» و «هفته منتقدین» نیز فیلم «کارخانه پوچی» به کارگردانی «پدرو پینو» از کشور پرتغال بود.

فیلم «درخشش» ساخته «نائومی کاواسه» کارگردان مطرح ژاپنی نیز جایزه کلیسای معنوی (بهترین فیلم معنوی جشنواره کن) را به خود اختصاص داد.

جایزه فدراسیون بین‌المللی منتقدین هر ساله یک روز پیش از پایان جشنواره اقدام به معرفی فیلم‌های برگزیده خود در جشنواره کن می‌کند و معمولا انتخاب‌های آنها با انتخاب‌های هیئت داوران کن همخوانی ندارد، به عنوان نمونه سال گذشته فیلم «تونی اردمن» جایزه فیپرشی را در کن از آن خود کرد اما هیئت داوران رقابتی کن توجهی به این فیلم نکردند.

در دو سال اخیر فیلم‌های برگزیده انجمن بین‌المللی منتقدین در جشنواره کن شامل «پسر شائول» و «تونی اردمن» به ترتیب برنده اسکار خارجی و نامزد اسکار خارجی شده‌اند و این فیلم‌های برنده فیپرشی معمولا فروش خوب و موفقیت‌هایی فرارتر از جشنواره کن به دست می‌آورند.

مراسم اختتامیه هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن امشب با معرفی برنده نخل طلا و دیگر برگزیدگان برگزار می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 268075 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟