بازیگری که دوست دارد قاچاقچیان مواد مخدر اشد مجازات شوند

امید زندگانی در پاسخ به این سوال که نحوه آگاهی‌بخشی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر Drugs کافی است یا خیر گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی توسط رسانه‌ها هنوز در حد شعار و پند و اندرز است، اعتیاد وقتی اولویت نخست آسیب‌های اجتماعی بشمار می‌رود پس رسانه‌ها باید بیش از سایر آسیب‌ها به آن بپردازند.

وی افزود: معتقدم کسانی که مواد مخدر را به کشور وارد می‌کنند باید به اشد مجازات محکوم شوند اما افرادی مجازات می‌شوند که مبتلا به اعتیاد هستند و از لحاظ اجتماعی - روانی اراده ضعیفی دارند، آنان هم از سوی جامعه مجازات می‌شوند و هم از سوی کسانی که مسوولیت قانونی دارند.

این بازیگر و مجری تلویزیون ادامه داد: باید مجازات اعدام execution برای قاچاقچیان مواد مخدر اجرایی شود من با جان گرفتن از آدم‌ها موافق نیستم اما تا زمانیکه مرزهای ما آنقدر محکم بشود که مواد مخدر وارد نشود یا حداقل کمتر وارد شود به نظر من این اشد مجازات می‌تواند برای پیشگیری مناسب باشد.

زندگانی؛ همچنین درباره نقش هنرمندان در جامعه افزود: هنرمندان تاثیر بسزایی درعرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی در جامعه دارند و می‌توانند کمک شایانی در مبارزه با مواد مخدر و اثرگذاری روی جامعه داشته باشند. من فکر می‌کنم در شورای شهر تهران جای هنرمندان خالیست هنرمندان با ایده‌ها و ایجاد فضای مفرح و مثبت نقش بسزایی می‌توانند داشته باشند.

وی در ادامه؛ درباره نقش NGOها در پیشگیری از اعتیاد گفت: به نظر من هنوز NGOها و نقش موثر آنها آنطور که باید و شاید به صورت کلان در جامعه جا نیفتاده و پررنگ نیست، این درحالیست که در جوامع رو به ترقی نقش NGOها در حوزه های مختلف بسیار موثر است اما NGOها در کشور ما در این حیطه هنوز نطفه و جوان هستند یعنی هنوز در مکانیزم مدیریتشون به نظر من مشکل دارند تا بتوانند تاثیری زیادی در جامعه داشته باشند و باید روی توانمندسازی آنها کار شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

امید زندگانی در پایان به عنوان یک هنرمند پیشنهاد داد: رسانه ملی بسیار اثرگذار است و من توصیه می‌کنم رسانه‌های دیداری و شنیداری ما به صورت نیمه خصوصی و خصوصی در کشور و حتی در فضاهای برون مرزی افزایش یابند و بیش از گذشته به موضوع مبارزه با مواد مخدر و آگاه‌سازی مردم در این عرصه بپردازند، همچنین از سانسور واقعیت‌ها درباره اعتیاد و آسیب‌های آن کاسته شود و از موضوعات مرتبط با اعتیاد قصه‌ها سناریوهای بیشتری تهیه وساخته شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 268385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟