جایزه بزرگ در دستان کارتونیست ایرانی

علیرضا پاکدل که این روزها برای دریافت جوایز خود از مهمترین جشنواره مطبوعاتی کارتون در کشور پرتغال به سر می برد . جشنواره «ورد پرس کارتون» که در کشور پرتغال برگزار می شود یکی از معتبرترین جشنواره ها و درجه یک ترین فستیوال های کارتون در دنیاست. من در سه بخش این جشنواره کار ارائه دادم که شامل بخش های editoral cartoon، «gag cartoon و «caricature» می‌شود.

وی ادامه داد: شب گذشته ۲۰ خرداد اختتامیه این جشنواره در شهر لیسبون پرتغال برگزار شد و من ابتدا جایزه اول در بخش «editorial cartoon» را از آن خود کردم و و در نهایت جایزه «گرند پرایز» (جایزه بزرگ) جشنواره را که مهمترین جایزه جشنواره است دریافت کردم.

این کارتونیست در پایان بیان کرد: گرفتن این جوایز را افتخار بزرگی برای خودم و کشورم می دانم چون این جشنواره بزرگترین جشنواره مطبوعاتی در دنیا در حوزه کارتون است. من هم با اثری که درباره غرق شدن مهاجران در حین سفر به کشورهای اروپایی است و در عین حال بی تفاوتی برخی کشورهای اروپایی نسبت به این رویداد حائز رتبه برتر شدم.

در این جشنواره جایزه دوم بخش کارتون مطبوعاتی به میخاییل کونتوریس از یونان و جایزه سوم بخش کارتون مطبوعاتی به کنستانتین سونربرگ از فرانسه رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 271951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟