آلبوم موسیقی 30 قطعه برای ساز قانون منتشر شد + عکس

این آلبوم با ۳۰ قطعه در فضایی از موسیقی کلاسیک ایرانی و در قالب تکنوازی و دونوازی ساز قانون Law توسط «پریچهر خواجه» به اجرا در آمده است که از میان این قطعات می توان به «سلام»، «پیش درآمد»، «رنگ۱»، «رنگ۲»، «دخترک ژولیده»، «تمرین»، «مقدمه پرواز» – در چهارگاه- و «ترانه»، «پولکا»، «خوارزمی»، «مقدمه ماهور»، «پیش درآمد»، «رنگ قهر و آشتی و …-در ماهور- اشاره کرد.

این مجموعه با توجه به عناوین آشنا و مشهورش، بر آثاری از پیشکسوتان و فقیدان بزرگ موسیقی کشورمان، اساتید «حسن کسائی»، «رکن الدین مختاری»، «غلامحسین بیگجه خانی»، «علینقی وزیری»، «نصرالله زرین پنجه»، «فرامرز پایور»، «غلامحسین درویش» (درویش خان)، «آقا حسینقلی»، «مرتضی نی داوود»، «نورعلی برومند»، «علی اکبر شهنازی»، «ابوالحسن صبا»، «حبیب سماعی» متمرکز بوده و به اجرا و ضبط در آمده است.

«پریچهر خواجه»، از نوازندگان توانای ساز قانون است که تجارب و سوابق اجرایی و آموزشی برجسته‌ای دارد. از جمله این سوابق می‌توان به همکاری با «حسین علیزاده» و مدیرگروهیِ دانشکده موسیقی دانشگاه هنر Art اشاره کرد.

به دلیل انفصال تاریخی که در نوازنگی قانون در ایران رخ داده است، این ساز کارگان اجرایی و ایرانیِ محدودی دارد. از این رو اجرا قطعاتی که برای سازهای دیگر تصنیف شده‌اند، می‌تواند به بارور شدن تکنیک و هویت مستقل قانون ایرانی در مقایسه با قانون در کشورهای همسایه بدل شود.

شایان ذکر است که آلبوم بی کلام «۳۰ قطعه برای ساز قانون»، اثر «پریچهر خواجه»، توسط نشر «ماهور»، روانه بازار Store موسیقی شد. علاقمندان می توانند این آلبوم را به صورت فیزیکی و اورجینال، از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه نمایند. همچنین خریداری و دانلود قانونی این اثر از «بیپ تونز» امکان پذیر می باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 274338 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟