درخواست علی نصیریان از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

علی نصیریان بازیگر Actor پیشکسوت تئاتر ، تلویزیون و سینمای ایران درباره جشنواره تئاتر رضوی گفت: جشنواره تئاتر رضوی اتفاق مبارک و خوبی در زمینه هنر Art بوده که دلیل موفقیت آن، نام امام رضا(ع) در این رویداد فرهنگی هنری است.
وی با بیان اینکه همیشه نسبت به مردم خراسان و ولی نعمت ایرانیان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ارادت خاصی دارم، اضافه کرد: باعث خوشحالی است که مردم خطه‌ای فرهنگ دوست و پشتیبان تئاتر در کشور، برای بار دیگر میزبان جشنواره ای ملی هستند.
وی خاطرنشان کرد: البته افتخار داوری در جشنواره تئاتر رضوی در دوره‌های قبل را داشته ام و همیشه خاطرات خوبی از حضور در میان مردم خراسان دارم، اما به دلیل مشغله کاری و فعالیت در تئاتر به کارگردانی شهاب حسینی، از شرکت در این دوره از جشنواره معذورم.
بازیگر پیشکسوت تئاتر ، تلویزیون و سینمای ایران ضمن ابراز رضایت از پویایی جشنواره تئاتر رضوی، توجه به برنامه های ملی و فرهنگی را نیاز نسل جوان در ارتقای ارزش های هنری و دینی توصیف کرد.
نصیریان افزود: به هر میزان که در زمینه ارتقای سطح کیفی و کمی تئاتر گام برداشته شود، نیاز است و جنبه‌های مثبت این هنر دیرینه، غیر قابل انکار است.
وی ضمن تاکید بر رویکرد مثبت به هنر تئاتر، ادامه داد: البته شاید برخی دیدگاه ها نسبت به تئاتر منفی باشد، اما اثرگذاری اجراهای قوی بر کسی پوشیده نیست و ارائه آثار فاخر، بازخورد گسترده ای می تواند بر مخاطبان داشته باشد.
وی زبان هنر را زبانی پویا و اثرگذار توصیف کرد و یادآور شد: شاید بسیاری از خطابه‌ها، سخنرانی و حتی چاپ کتاب مانند اجرای یک نمایش یا تولید سریال بازخورد و نتیجه لازم را نداشته باشد که این امر گویای قدرت زبان هنر است.
نصیریان از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا ضمن تقویت برنامه‌های فرهنگی و هنری، به هنر تئاتر در سراسر کشور توجه ویژه ای داشته باشند.
وی بروز استعدادهای جدید را نیاز نسل سینما، تلویزیون و تئاتر کشور ذکر کرد و افزود: امروز به هر میزانی که در زمینه تئاتر و هنرهای ارزشی، هزینه کنیم سرمایه گذاری است و انتظار می‌رود مسئولان توجه ویژه ای به موضوع تئاتر استان و شهرستان ها داشته باشند.
نصیریان با بیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی فرصت رقابت سازنده‌ای را برای جوانان فراهم آورده است، تصریح کرد: خوشحالم که امروز هنرمندان کشور، با شنیدن نام امام رضا(ع) به تکاپو افتاده و بهترین آثار خود را به جشنواره ارسال می کنند تا در رقابتی سازنده آثار فاخری را به مخاطبان خود ارائه دهند.
وی ضمن اشاره به خاطرات خود از داوری جشنواره تئاتر رضوی و حضور در خراسان شمالی، مردم این استان را فرهنگ دوست، میهمان نواز و خون گرم توصیف کرد و گفت: همیشه تئاتر در بجنورد با استقبال بی نظیری روبرو می شود و این نشان از فرهنگی غنی و توجه به هنر در میان مردم خراسان شمالی است.
بازیگر پیشکسوت تئاتر ، تلویزیون و سینمای کشور از مسئولان خواست تا ضمن توجه ویژه به خراسان شمالی در زمینه فرهنگ و هنر، در راستای ارتقای شاخص های هنری و سینمایی این استان بکوشند.
دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ٨ تا ١١ مردادماه ١٣٩٦ در خراسان شمالی برگزار می‌شود.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 287113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟