بازیگر معروف زن با یک کمدی بازمی‌گردد

فیلم فرانسوی زبان «ای بوک» یا «کتاب الکترونیک» پروژه بعدی آسایاس کارگردان فرانسوی است که در جشنواره لوکارنو خبر ساخته شدن آن با بازی ژولیت بینوش اعلام شد.
گفته شده گیوم کانه، ونسان مکینی، کریستا تره و پاسکال گرگوری دیگر بازیگران این فیلم هستند.
فیلم‌های آسایاس بیشتر کمدی و در عین حال کنایه‌آمیز هستند. با این حال این کارگردان که ۱۷ فیلم بلند ساخته، فیلم‌هایی چون «اواخر آگوست، اوایل سپتامبر» یا «کارلوس» را نیز در کارنامه دارد.
به گفته وی، «ای بوک» در قلمروی جدید با درونمایه‌های بیشتر کمدی می‌گذرد و در دنیای نشر پاریس روایت می‌شود. شارل گیلبر تهیه‌کننده همیشگی آسایاس در این فیلم او را همراهی می‌کند.
جشنواره لوکارنو
در عین حال «ابرهای سیلس ماریا» فیلم دیگری که با حضور بینوش ساخته شد، نیز یک نوع کمدی به شمار می‌رفت.
آسایاس در لوکارنو گفت برای انجام وظیفه داوری کاملا آماده است و در عین حال فیلم جدیدش فیلمی بازیگرمحور و بر مبنای دیالوگ خواهد بود که بخشی از آن فیلم، بخشی روایت و بخشی از مقاله تشکیل می‌شود.
به نظر می‌رسد موضوع فیلم بعدی آسایاس برای وی بسیار عزیز است و از دل او سرچشمه می‌گیرد. وی گفت تطبیق خودمان با دنیای امروز یا تطبیق ندادنمان در تغییر جهان، برایش اهمیت دارد. این بررسی از طریق گفتگوهای صمیمانه و خودمانی و از طریق شخصیت‌های میانسال و روابط آنها در این فیلم جلوی دوربین می‌رود.
گفته شده این فیلم با دوربین سبک و حرکتی مواج در ترافیک شهری ساخته می‌شود.
آسایاس تاکید کرد که همیشه بر سبک روایتی تمرکز داشته و این چیزی است که در بیشتر فیلم‌های وی مشترک است و سبکی است که حتی گاهی از موضوع نیز اهمیت بیشتری برایش پیدا می‌کند.
آسایاس گفت: من طرح‌های از پیش تعیین شده ندارم و هر طور که دوست داشته باشم کار را جلو می‌برم و هر روز کار رشد می‌کند و جلو می‌رود. او گفت عادت بدی که دارد این است که باید همه عناصری را که لازم دارد داشته باشد تا مطمئن باشد که دارد چه کار می‌کند.
آسایاس با اشاره به این که کار فیلمبرداری این فیلم سال آینده انجام می‌شود گفت اکنون باید یک فیلمنامه برای «وسپ نتوورک» آماده کند تا در برزیل ساخته شود و بعد به سراغ «ای بوک» می‌رود. او در این باره افزود: کار تحقیق و روند نوشتن این فیلم طولانی بوده زیرا این موضوعی است که او خیلی با آن آشنایی نداشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 290545 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟