تاکید به حضور روانشناس برای بازیگران خردسال در برنامه علی ضیا

سیدعلی ضیاء روز سه شنبه ۲۴ مرداد در «فرمول یک» میزبان سیده ساره نورموسوی و محمدرضا شیرخانلو دو بازیگر Actor کودک و محمدرضا خردمندان کارگردان فیلم سینمایی Movie «بیست و یک روز بعد» بود.
ساره نورموسوی که در پاسخ به سوالات ضیاء مدام می خندید، در این باره که چطور توانسته فیلم بازی کند، گفت: من خوش خنده کلاسمان هستم اما برای فیلم «نفس» جلوی خودم را گرفتم و بازی کردم. ما هنوز در قم زندگی می کنیم. پدرم تهران است و آخر هفته ها به قم می آید.
وی با بیان اینکه از دوربین خوشم می آید و دلم می خواهد عکاسی و فیلمبرداری را تجربه کنم، توضیح داد: چند سال پیش دلم می خواست دامپزشک یا اسب سوار شوم اما حالا نظرم درباره شغل آینده ام عوض شده اما هنوز هم اسب بهترین حیوان از نظر من است.
این بازیگر که با نخستین تجربه اش در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر مورد تحسین مخاطبان و منتقدان قرار گرفت، ادامه داد: تخیلم خیلی قوی است و اسب ها را شاخ دار تصور می کنم یا بازی درست کرده ام که جادویی است! فیلم «هری پاتر» را هم خیلی دوست دارم.
ضیاء در ادامه از برخی بازیگران عرصه کودک نام برد که در مقطعی درخشیده بودند و حالا فراموش شده اند و در مشاغل دیگری فعالیت می کنند از جمله فرخ هاشمیان بازیگر فیلم «بچه های آسمان» که نورموسوی در این باره گفت: پدرم به من می گوید باید در فیلم هایی بازی کنی که دیده شوی، نه اینکه برای دو سه سکانس جلوی دوربین بروی.
وی در پاسخ به اینکه آیا برای بازی کردن دستمزدی دریافت کرده یا نه، توضیح داد: نمی دانم برای بازی در «نفس» پول گرفته ام یا خیر! پدرم می داند.
این بازیگر خردسال همچنین درباره آرزوهایش گفت: دوست دارم یک ربات برقی بسازم که به جای دکتر، بیماران را درمان کند. نمونه آنها را در فیلم ها دیده ام و می خواهم نمونه واقعی اش را بسازم!
محمدرضا شیرخانلو، کودک بازیگری که با آثار سیروس مقدم به شهرت رسیده دیگر مهمان ضیاء بود که درباره آخرین کارهایش گفت: یک کار ۱۵ روزه در شیراز دارم که فیلم سینمایی است و در یک سریال ۱۵۰ قسمتی هم بازی می کنم.
وی درباره ورودش به دنیای بازیگری بیان کرد: آقای سیروس مقدم مرا کشف کرد. برای سریال «چک برگشتی» پیش او رفتم و تست دادم. یک روز دیگر با او به دفترش رفتم و نزدیک بود یک دوربین را خراب کنم! از دوربین می ترسیدم اما به این کار علاقمند شدم و سریال «چک برگشتی» اولین تجربه ام بود.
بازیگر فیلم سینمایی «دهلیز» ادامه داد: اینکه در یک فیلم بازی کنید و بعد فراموش شوید آسیب خیلی جدی است که امیدوارم با آن برخورد نکنم به همین دلیل سعی می کنم کارهای خوب انتخاب کنم.
شیرخانلو درباره کسب درآمد از این حرفه نیز گفت: از اولین بازی پول گرفته ام اما کم. اما از فیلم «دهلیز» به بعد، دستمزدهای بهتری گرفته ام.
وی همچنین به این نکته اشاره کرد که دلش می خواهد در دانشگاه شیمی، داروسازی یا پزشکی بخواند.
محمدرضا خردمندان کارگردان فیلم «بیست و یک روز بعد» دیگر مهمان «فرمول یک» که نقش اصلی این فیلم یک نوجوان است، درباره ظرایف حضور کودکان و نوجوانان در آثار هنری گفت: برای اینکه خردسالان در یک اثر هنری ایفای نقش کنند ضروری است یک روانشناس در پروژه باشد تا برای آنها سیر کاری را که انجام می دهند توضیح بدهد و درباره شهرت برای آنها بگویند. تا بعدها دچار مشکل نشوند.
وی ادامه داد: سینمای کودک و نوجوان ما سیستماتیک نیست و همه چیز در آن رندوم اتفاق می افتد. در این جریان اینگونه نیست که اگر کودکی در کاری درخشید بعدها بتواند این مسیر را ادامه بدهد و سیر حرفه ای داشته باشد.
این فیلمساز درباره انتخاب بازیگر نقش اول فیلم خود گفت: ما برای انتخاب بازیگر هر جا توانستیم سر می زدیم. از موسسات بازیگری شروع کردیم و حتی به پارک ها و استادیوم های جنوب شهر می رفتم و از نوجوان ها تست می گرفتم تا بازیگر مورد نظرم را انتخاب کنم.
وی درباره دلیل نامگذاری فیلم توضیح داد: عنوان «بیست و یک روز بعد» از دل فیلم بیرون می آید و مخاطب وقتی به این لحظه می رسد آه از نهادش بلند می شود و می فهمد چرا این عنوان انتخاب شده است.
خردمندان در پایان گفت: بعضی از اسامی، تکمیل کننده فیلم هستند. خوشبختانه «بیست و یک روز بعد» به خوبی در حال دیده شدن است و امیدوارم مردم به عنوان بهترین مبلغ، تاثیر خوبی از فیلم بگیرند و جماعت دیگری را به سینما Cinema ببرند.
«فرمول یک» به تهیه کنندگی افشین حسین خانی، شنبه تا چهارشنبه بین ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 295474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟