سینمای بالیوود این بار به مشکلات شهری پرداخت

کمبود توالت در هند یکی از مشکلات بزرگ است. قضای حاجت در فضای باز عامل آلودگی و بیماری بوده و در انتها باعث مرگ و میر می‌شود. دولت به دنبال اجرای برنامه ساختن توالت در کشور است. بالیوود با تولید یک فیلم از این برنامه پشتیبانی کرده است.
بالیوود معمولا با فیلم شناخته می‌شود، اما فیلمسازان هندی از مسائل اجتماعی غافل نیستند و به شیوه خود مشکلات و نابسامانی‌ها را در کارهای خود مطرح می‌کنند. یکی از فیلم‌هایی که به تازگی به روی پرده سینما Cinema آمده و با استقبال زیادی هم روبرو شده فیلمی‌ست که به یک کمبود جدی در این کشور بزرگ می‌پردازد.
فیلم "توالت: یک داستان عشقی\" مشکل کمبود توالت در هند را با بیانی شاد و ساده مطرح می‌کند. موضوعی که باعث بیماری شهروندان است؛ توریست‌های خارجی را هم رنج می‌دهد و هم به شگفتی وا می‌دارد.
در این کشور پهناور با تمدن باستانی غنی که یکی از اقتصادهای بزرگ جهان شناخته می‌شود، بیش از نیمی از جمعیت از توالت محروم هستند. در کشوری که نزدیک به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد و عده زیادی هنوز در روستا زندگی می‌کنند، بیشتر مردم برای قضای حاجت از فضای آزاد استفاده می‌کنند.
کمبود توالت
نقش اصلی فیلم را اکشای کومار بازی کرده که از هنرپیشه‌های محبوب و پردرآمد سینمای هند شناخته می‌شود.
سازندگان فیلم می‌گویند در جریان تحقیق برای ساختن فیلم متوجه شده‌اند که انجام عمل طبیعی تخلیه در فضای آزاد تنها موجب گسترش آلودگی و بیماری نیست، بلکه عامل بسیاری از تجاوزات به زنان است. زنی که در تاریکی شب برای قضای حاجب به طبیعت می‌رود، قربانی ضعیفی‌ست برای مردانی که برای حمله به او کمین کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 296360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟