یادبودی برای وحید نصیریان در سالن چارسو

در هشتمین جلسه از فصل پنجم پاتوق فیلم کوتاه با حضور سیدصادق موسوی، مدیرعامل انجمن و جمعی از دوستان وعلاقه‌مندان شادروان وحید نصیریان و به بهانه اکران انیمیشن کوتاه «ضد نور»به کارگردانی او، مراسمی برای بزرگداشت این هنرمند عرصه انیمیشن برگزار خواهد شد.
نصیریان، دانش‌آموخته دانشگاه هنرهای زیبای تبریز در عرصه‌ی نقاشی، فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی انیمیشن فعال بود. او نویسنده و کارگردان انیمیشن‌های کوتاه و سریال‌های انیمیشن بوده است و ساخت فیلم‌های کوتاه با عناوین «سه قطره خون»، «بت ابدی»، «ضد نور»، «حفره»، «جای دیگر» و انیمیشن بلند سینمایی «قلب سیمرغ» را برعهده داشته، جوایز متعدد ملی و بین‌المللی و همچنین داوری بیش از ۵۰ جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم و انیمیشن را در کارنامه هنری‌اش دارد. وی همچنین در برگزاری نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی نقاشی و طراحی در داخل و خارج از کشور و تصویرسازی ۱۲ عنوان کتاب برای نوجوانان از سال نیز فعالیت داشت.نصیریان، روز جمعه شش مرداد ماه ۱۳۹۶ به دلیل ایست قلبی درگذشت.
در پاتوق فیلم کوتاه خواهید دید:
انیمیشن کوتاه «ضد نور» به کارگردانی وحید نصیریان داستان موتورسواری‌ست که در داخل شهر اتفاقات زیادی را پذیراست.
در داستانی کوتاه «رویاهای برفی» ساخته سالم صلواتی، انتظار کدخدا و باجی، تنها بازمانده‌های روستایی متروک که روستایشان کم‌کم در حال زیر آب رفتن است برای بازگشت سفرکرده‌هایشان، انتظاری بی‌معنی برای دیگران است...
مستندکوتاه «آن‌چه اینجاست» به کارگردانی موریتز سونتاگ و محصول کشور نروژ، زندگی یک زن جوان که ما را به طبیعت زیبای نروژ، دنیای سگ‌های سورتمه و عشق خود نسبت به آن‌ها می‌برد را به تصویر می‌کشد.
فیلم کوتاه تجربی «رادیولوژی یک پرتره» اثر امیر توده‌روستا، درباره جوانی‌ست که از آسایش‌گاه فرار Escape کرده و به نیت هدفی تلاش می‌کند، اما ناکام می‌ماند.
و سرانجام فیلم کوتاه داستانی «دو خواهر» داستان دو خواهر را روایت می‌کند که فکر می‌کردند شوهرانشان شهید شده‌اند و متوجه می‌شوند که نام آنان در لیست اسیران جنگی بوده است.
پاتوق فیلم کوتاه دوشنبه‌های هر هفته ساعت 18در سالن شماره۳ پردیس چارسو برگزار می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 296424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟