واکنش مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو به درگذشت سلطان کمدی دنیا

«اسکورسیزی» که در فیلم «سلطان کمدی» کارگردانی «جری لوئیس» را برعهده داشت، در واکنش به درگذشت این کمدین معروف آمریکایی در سن ۹۱ سالگی از او به عنوان یک استاد، سرگرم‌کننده و هنرمند بزرگ و مردی قابل توجه یاد کرد.
«جری لوئیس» در کمدی سیاه «سلطان کمدی» محصول سال ۱۹۸۲ میلادی در نقش یک مجری برنامه تلویزیونی به نام «جری لانگفورد» مقابل دوربین رفت و این نقش از آن جهت برای «لوئیس» متفاوت بود که بیشتر نقشی درام بود تا کمدی. در این فیلم «رابرت دنیرو» در نقش یک کمدین استندآپ بلندپرواز به نام «روپرت پایکین» بازی کرده است که شیفته «لانگفورد» است و در تلاش است به عنوان میهمان به به برنامه وی دعوت شود.
فیلم «سلطان کمدی» در سال ۱۹۸۳ در افتتاحیه جشنواره فیلم کن به روی پرده رفت و بازی «جری لوئیس» در این فیلم تحسین منتقدین قرار گرفت.
«اسکورسیزی» در انتهای پیام خود به بهانه درگذشت «جری لوئیس» نوشت: افتخار همکاری با او را داشتم و این تجربه‌ای که همواره برای من بسیار ارزشمند است. «جری لوئیس» به راستی یکی از بزرگان سینما Cinema بود.
اما «رابرت دنیرو» همبازی «جری لوئیس» در فیلم «سلطان کمدی» نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جری» در کمدی و فیلم یک پیشگام بود. او همچنین یک دوست خوب بود که این شانس را داشتم که در چند سال گذشته چندین بار ببینم. اوحتی در سن ۹۱ سالگی نیز کوچکترین افولی نداشت و ما دلتنگ او خواهیم شد.
«جری لوئیس» متولد ۱۶ مارس ۱۹۲۶، در سالهای دهه ۱۹۵۰ همراه با «دین مارتین» در یکی از شوهای پر طرفدار تلویزیونی هم بازی بود. بازی او در فیلم‌های «پادو» و «پرفسور دیوانه» از آثار ماندگار سینمای کمدی آمریکاست. وی در سالهای دهه ۱۹۸۰ به بعد با بیماریهای قلبی و سرطان پرستات دست و پنجه نرم می کرد.
«لوئیس» در سال ۱۹۵۲ بنیادی را برای کمک به بیماران مبتلا به «دیستروفی ماهیچه‌ای» تاسیس کرد که نوعی اختلال شدید ماهیچه‌ای و سه میلیون دلار برای کمک به کودکان جمعآوری کرد. 
وی در سال ۲۰۰۹ برنده «جایزه بشردوستانه ژان هرشولت» از آکادمی اسکار شد و دریافت جایزه یک عمر فعالیت مستمر هنری از وزیر فرهنگ فرانسه به عنوان کمدین محبوب مردم فرانسه، جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جوایز کمدی آمریکا و همچنین دریافت شیر طلایی افتخاری جشنواره ونیز در سال ۱۹۹۹ از جمله افتخارات او به شمار می‌رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 296915 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟