درآمدهای باورنکردنی و سرسام آور ستاره‌های سینما و تلویزیون

جالب اینکه این دو گزارش به‌صورت همزمان منتشر شده است و این در حالی است که چند روز پیش نیز فهرست پردرآمدترین بازیگران زن منتشر شده بود که در آن «اما استون» هنرپیشه فیلم «لالالند» ساخته دیمین شزل با ۲۶ میلیون دلار رتبه نخست را داشت. دستمزد زنان و مردان در سینمای آمریکا تفاوت‌های قابل توجهی دارد. در مقابل اما استون، پردرآمدترین مرد سینمای آمریکا امسال ۶۸ میلیون دلار درآمد داشته است. به‌طور کلی ۱۰ بازیگر Actor اول جدول پردرآمدترین بازیگران سینما Cinema طی سال گذشته ۵/ ۴۸۸ میلیون دلار دستمزد دریافت کردند که این رقم تقریبا سه برابر دستمزد ۵/ ۱۷۲ میلیون دلاری ستاره‌های زن هالیوود است. به هر حال در فهرست مجله «فوربس» این بار نام «مارک والبرگ» با ۶۸ میلیون دلار، در رتبه اول به چشم می‌خورد.
«والبرگ» برای کسب این عنوان، نفر نخست سال گذشته یعنی «دواین جانسون» را با درآمد ۶۵ میلیون دلاری به رتبه دوم تنزل داد و خود صدرنشین جدول سالانه «فوربس» شد. این بازیگر ۴۶ ساله در ۱۲ ماه گذشته فیلم «تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه» را روی پرده داشت و در فیلم کمدی «بابا اومده خونه ۲» بازی کرده است. با وجود دستمزد بالای «والبرگ»، جدیدترین قسمت «تغییرشکل دهندگان» در گیشه موفق نبود و در سطح جهانی ۶۰۰ میلیون دلار فروخت. این هنرپیشه به تازگی در «همه پول‌های جهان» به کارگردانی «ریدلی اسکات» بازی کرده است. «میشل ویلیامز» و «کوین اسپیسی» هم در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.«وین دیزل» بازیگر «سریع و خشن» با ۵۴.۵ میلیون دلار دستمزد درسال گذشته، عنوان سوم را در فهرست گران‌ترین بازیگران سینمای هالیوود کسب کرد. بعد از او «آدام سندلر» کمدین مشهور هالیوودی با ۵۰.۵ میلیون دلار قرار دارد. در این فهرست همچنین نام ستاره‌هایی چون «رابرت داونی جونیور»، «کریس همس‌ورث»، «ساموئل ال. جکسون»، «جرم رنر»، «کریس پرت» و «کریس ایوانز» به‌عنوان گران‌ترین بازیگران سینمایی آمده است.«فوربس» همچنین فهرستی از گران‌ترین بازیگران بین‌المللی منتشر کرده که در آن نام «جکی چان»، «شاهرخ خان»، «سلمان خان» و «آکشای کومار» به چشم می‌خورد.
رابرت دنیرو صدر نشین تلویزیونی‌ها
از سویی دیگر طبق گزارشی که «ورایتی» منتشر کرده، «رابرت دنیرو»، بازیگر ۷۴ ساله برنده اسکار برای بازی در هر قسمت سریال جدیدی که «دیوید او راسل» برای «آمازون» می‌سازد، ۹۸۲ هزار دلار دریافت می‌کند. این سریال که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده، توسط سازنده «دفترچه با خطوط نقره‌ای» کارگردانی می‌شود و از طریق سایت «آمازون» در دسترس کاربران اینترنتی قرار می‌گیرد. «دنیرو» که بازی در بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی Movie را در کارنامه هنری دارد، علاوه‌بر کسب جایزه اسکار برای بازی در فیلم «پدرخوانده»، در سال ۱۹۸۱ برای فیلم «گاو خشمگین» بهترین بازیگر مرد جوایز اسکار و گلدن گلوب شد، در سال ۱۹۹۳ شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را گرفت، در سال ۲۰۰۰ جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره سن‌سباستین را گرفت و در سال ۲۰۰۸ جایزه مشارکت چشمگیر در صنعت سینما را از کارلووی‌واری دریافت کرده است.
نگاهی به فهرست پردستمزدترین بازیگران تلویزیونی نشان می‌دهد «دنیرو» تنها ستاره سینما نیست که از وقتی تلویزیون راه پیدا کرده دستمزدهای هنگفتی طلب می‌کند. در فهرست تازه منتشر شده «ورایتی»، نام‌های آشنایی چون «کوین کاستنر»، «کوین اسپیسی»، «کلر دینز»، «بیلی باب تورنتون»، «آنتونی هاپکینز» و «کیفر ساترلند» هم به چشم می‌خورد. در بخش آثار درام تلویزیون، بعد از «دنیرو» نام «مارک هارمن» هنرپیشه سریال «NCIS» دیده می‌شود که برای بازی در هر اپیزود ۵۲۵ هزار دلار می‌گیرد. بعد از او نوبت به ستاره‌های سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» می‌رسد؛ پنج تن از بازیگران این سریال یعنی «امیلیا کلارک»، «نیکلای کاستر والدن»، «پیتر دینکلج»، «کیت هارنیگتون» و «لنا هیدی» برای بازی در هر قسمت این مجموعه اقتباسی ۵۰۰ هزار دلار دریافت می‌کنند.در این جدول نام بازیگران سرشناس دیگری همچون «کوین کاستنر» برای بازی در سریال سنگ زرد و «کوین اسپیسی» برای بازی در سریال خانه پوشالی هم با همین میزان دستمزد دیده می‌شود. بعد از این دو «کلر دینز» بازیگر «سرزمین مادری» و «الن پمپو» از «آناتومی گری» قرار دارند که دستمزدشان برای هر قسمت ۴۵۰ هزار دلار است.«ویلیام اچ میسی»، «آنتونی هاپکینز»، «کیفر ساترلند»، «کری واشنگتن»، «الیزابت ماس»، «مندی مور» و «کلر فوی» از دیگر بازیگران نام‌آشنایی هستند که بین ۴۰ تا ۳۵۰ هزار دلار برای ایفای نقش در هر قسمت از سریال‌های درام تلویزیونی دستمزد می‌گیرند.
ستاره‌های سریال طنز «نظریه بیگ بنگ»‌ نیز در جدول بالاترین دستمزدها در سریال‌های کمدی، گوی سبقت را از رقبای خود ربوده‌اند. «کیلی کوکو»، «جانی گالکی»، «سایمون هلبرگ»، «کونال نایار» و «جیم پارسونز» هر یک برای هر اپیزود «نظریه بیگ بنگ» که سال‌هاست از شبکه «سی.بی.اس» پخش می‌شود، ۹۰۰ هزار دلار می‌گیرند.چهار بازیگر اصلی «خانواده مدرن» هم در این جدول رتبه بالایی دارند؛ «جولی بوون»، «تای بورل»، «جس تایلر فرگوسن» و «اد اونیل» به ازای بازی در هر قسمت این سریال طنز ۵۰۰ هزار دلار دستمزد دریافت می‌کنند.در بخش شوهای خبری/ رئالیتی و مجری‌گری هم نام «الن دیجرنس» با ۵۰ میلیون دلار در صدر این جدول به چشم می‌خورد. «کیتی پری» (۲۵ میلیون دلار)، «جیمی فلن» (۱۶‌میلیون دلار)، «استفن کلبرت» (۱۵ میلیون دلار)، «کنن اوبراین» (۱۲ میلیون دلار) و «الک بلدوین» (۳ میلیون دلار) از دیگر مجریان تلویزیونی هستند که بالاترین دستمزد را برای هر اجرا دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 298160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟