پول و هنر داریم اما فرهنگ وقف کردن؛ نه!

وی با این حال افزود: البته چه بسا آدم‌هایی دور و بر ما هم هستند که خیلی پولدارند اما از پول، دل نمی‌کنند. برخی هنوز متوجه نیستند لذتی که در کمک به همنوع هست در هیچ کاری شاید نباشد.

این بازیگر Actor اشاره داشت: کار خیر کردن دایره گسترده‌ای دارد از آموزش گرفته تا هدیه‌دادن‌های کوچک و مسجد و مدرسه‌سازی. زمانی ما وقف را با اهدای قرآن به مساجد یا کمک به مدارس، دنبال می‌کنیم و گاه با از خودگذشتگی. اینهاست که تا ابد در ذهن بقیه می‌ماند.

اکبری با بیان اینکه برخی از ما الکی سرمایه مادی و معنوی‌مان را حیف و میل می‌کنیم، ادامه داد: باید دست روی نقاط مغفول گذاشت و امور خیر را آنجا تبلیغ و ترویج کرد. اگر ما هنرمندیم چه بسا می‌شود از طریف همین آثار هنری، کارهایی ساخت و قصه‌هایی را به تصویر درآورد که آن را تبدیل به فرهنگ کنیم.

وی با اشاره به قصه‌هایی که قابلیت پرداخت در فیلم وسریال‌ها را دارند، گفت: این همه قصه‌های خوبی که در متون کهن و امروزی یا حتی در میان زندگی روزمره می‌بینیم و کسی هم خبر ندارد. می‌توان اینها را نوشت و ساخت تا فرهنگ اهدا کردن و بویژه وقف را به جریان انداخت.

عبدالرضا اکبری تأکید کرد: فکر نکنیم که وقف کردن فقط به داشتن مال و دارایی است. چه بسا یکی هنر Art دارد و دیگری فکر خوب، مهم این است که بتوان دست چند نفر را بگیریم. کاش سراغ همین موضوعات کوچک برویم و بعد سنگ بزرگ برداریم.

این بازیگر عنوان کرد: ممکن است یکی مال و دارایی داشته باشد و آن را برای استفاده عموم وقف کند. در کنارش موضوعات بزرگ دیگری هم هستند که هنوز جا نیفتاده؛ مثل اهدای عضو که باید همه با برکاتش آشنا شوند. خود این از بزرگترین امور خیر و وقف است. پس برای کار خیر کردن، همه چیز به داشتن ثروت نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟