چهار فیلم به جشنواره لندن اضافه شد

جشنواره فیلم لندن که از ۴ تا ۱۵ اکتبر برگزار می‌شود، چهار فیلم جدید را به فهرست فیلم‌های ۲۰۱۷ خود اضافه کرد.

این فیلم‌ها عبارتند از «شکار انسان» ساخته جان وو، «هیچ سنگی نچرخیده نمانده» آلکس گیبنی، «بازداشت» ساخته زاویه لوگران و «نیکو، ۱۹۹۸» ساخته سوزانا نیکچیرلی.

«شکار انسان» فیلم اکشن جنایی با بازی هانیو ژانگ و ماساهارو فوکویاماست. این فیلم اولین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش در آمد.

«هیچ سنگی نچرخیده نمانده» ساخته آلکس گیبنی بازسازی جنایتی در ایرلند شمالی است که به کشته شدن شش نفر در یک تیراندازی طی جام جهانی سال ۱۹۹۴ منجر شد. این فیلم از جشنواره ترایبکا به خاطر مسایل حقوقی بیرون کشیده شد.

«بازداشت» ساخته زاویه لوگران جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم اول بلند را از جشنواره فیلم ونیز برد. لئا دراکر و دنیس منوشه بازیگران این فیلم در نقش زوجی ظاهر شده‌اند که درگیر نبردی تلخ می‌شوند.

«نیکو ۱۹۹۸» ساخته سوزانا نیکچیرلی نیز داستان تراژیک خواننده زیرزمینی با بازی ترین دایرهولم است که با جایزه اوریزونتی (افق) در ونیز تجلیل شد.

پیش از این اعلام شده بود فیلم «نفس بکش» ساخته اندی سرکیس فیلم افتتاحیه این جشنواره است که ۴ اکتبر کلید می‌خورد. فیلم «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میسوری» نیز ۱۱ روز بعد فیلم اختتامیه جشنواره خواهد بود.

«پشت ابرها» فیلم جدید مجید مجیدی به عنوان یکی از حاضران در بخش رقابتی اصلی این دوره جشنواره حضور دارد.

از دیگر فیلم‌های مهم حاضر در این دوره فیلم «مرا به اسم خودت بنام» ساخته لوکا گوآدانینو، «کوچک سازی» ساخته الکساندر پین، «ستاره‌های سینما Cinema در لیورپول نمی‌میرند» ساخته پل Bridge مک‌گیگان، «پایان سفر» ساخته سال دیب، «کشتن گوزن مقدس» ساخته یورگوس لانتیموس و «پرواز آخرین پرچم‌« ساخته ریچارد لینکلیتر و «توهیچوقت واقعا اینجا نبود» ساخته لین رامسی است.

حضور فیلم های ایرانی در جشنواره لندن

فیلم «چوکا، لطفا به ما بگو ساعت چند است» ساخته آرش کمالی سروستانی و بهروز بوچانی در بخش مستند، فیلم آیدا پناهنده با عنوان «اسرافیل» از ایران در بخش عشق، فیلم «۲۴ فریم عباس کیارستمی» در بخش آفرینش نمایش داده می شود.

در بخش تجربه نیز فیلمی از شیرین نشاط با عنوان «در جستجوی ام کلثوم» محصول آلمان، استرالیا، ایتالیا، لبنان و قطر نمایش داده می شود.

«وقت ناهار» ساخته علیرضا قاسمی و «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری نیز در میان فیلم‌های کوتاه این دوره جای دارند.

فیلم لندن با نمایش ۲۴۳ فیلم بلند از ۶۷ کشور در ۱۵ سینما در طول ۱۲ روز برگزار می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟