روایتی جالب از نقاشی‌های عجیب یک هنرمند

مرجان هاشمی که در مجموعه "شمعدونی " به ایفای نقش پرداخته است، این بار در مقام کارگردان فیلم کوتاه "فام" را تولید کرده که قرار است به‌زودی در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی به نمایش درآید.

او درباره این فیلم گفت: "فام " دومین فیلم کوتاه من است و فیلمنامه آن از زمان ایده تا پایان حدود 4 ماه طول کشید که به همراه یکی از دوستانم آن را نوشتم و موضوع آن نیز خیلی آنی به ذهنم رسید و نوشته شد.

وی ادامه داد: فام اصطلاحی است در نقاشی و از آنجا که موضوع فیلم در ارتباط با آثار نقاشی یک نقاش است و متناسب باحال و هوای فیلم، این عنوان را برایش انتخاب کردم.

هاشمی درباره داستان این فیلم کوتاه 14 دقیقه‌ای اظهار کرد: نقاشی جوان تابلوهایش را برای اولین بار به نمایش می‌گذارد، اما ارجاعاتی که در تابلوها وجود دارد به مهمان‌ها برمی‌گردد و آن‌ها را غافلگیر می‌کند.

این بازیگر Actor در ادامه در پاسخ به این سؤال که قصد دارد کارگردانی را ادامه دهد یا نه؟ بیان کرد: من تئاتر خواندم و پیش از آن نیز در چند سریال و فیلم سینمایی Movie به ایفای نقش پرداختم. ازجمله سریال "شمعدونی " کار سروش صحت که تجربه فوق‌العاده شیرینی را برایم رقم زد. پیشنهادهایی برای بازی داشتم ولی هنوز جدی نشده است و به همین دلیل نیز تصمیم گرفتم تا شروع یک کار جدید فیلم کوتاهم را با عوامل حرفه‌ای کلید بزنم که خوشبختانه فیلم ساخته شد و از این بابت بسیار خوشحالم، این روزها نیز در تدارک ارسال این فیلم برای جشنواره و اکران آن در گروه هنر Art و تجربه هستم.

وی ادامه داد: ساخت فیلم کوتاه کار بسیار سخت و مشکلی است، اما در مقابل بازی کردن تجربه لذت بخشی است بخصوص اگر با کارگردان‌های خوب کارکنید. تجربه ساخت فیلم بخصوص فیلم کوتاه بسیار سخت است و همه کاربر دوش کارگردان است و تقسیم‌کار و وظیفه‌ای که در فیلم بلند وجود دارد در فیلم کوتاه کمتر است و بار بیشتری بر روی دوش کارگردان قرار دارد و ماهیت آن‌هم به این شکل است. از سوی دیگر وقتی شما به‌عنوان یک زن می‌خواهید در این فضا کارکنید این سختی دوچندان می‌شود و این اصلاً خوب نیست. من خودم با چنگ و دندان این کار را انجام دادم چراکه نگاه جنسیتی هنوز هم در سینمای ما وجود دارد، اما با تمام این سختی‌هایی که وجود دارد کار شدنی است و پای هر چیزی که بایستید، آن اتفاق می‌افتد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308615 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟