با زمانی که در نت می گذرانید می توانید 200 کتاب بخوانید

گفتگو با"وارن بافت " کارآفرین ، سرمایه گذار و بازرگان آمریکایی اهمیت کتاب را بر ما روشن خواهد کرد.
هنگامیکه از "بافت" درباره کتاب سوال می شود او می گوید، موفقیت خود را به کوهی از کتاب های خوانده شده اش بدهکار است.
او روزانه 500 صفحه کتاب خوانده و از این کتاب ها اموزش گرفته تا از دانش خود بهره بگیرد. بافت می گوید خواندن کتاب به شما قدرت سفر در دنیای نرفته را می دهد . قدرت قرار گرفتن در قالب قهرمانان و شغل هایی که رویایشان را در سر می پرورانید .
آمارها نشان میدهد هم اکنون در امریکا مردم به طور متوسط روزانه 200 تا 400 کلمه در هر دقیقه مطالعه دارند.
برای خواندن 200 کتاب درسال417 ساعت زمان لازم است.
شنیدن این سخنان شاید مغز شما را بر آن دارد تا با صرف این مدت زمان برای کتاب خوانی مقاومت کند اما شما باید به مغز خود فرمان کتاب خوانی رابدهید .مغز همواره طوری رفتار می کند که صرف این زمان برای کتابخوانی زیاد است اما شما همین زمان را برای کارهای بیهوده بیشتر صرف می کنید.
با شنیدن اعداد و ارقام صرف زمان برای کارهای بی ارزش در مدت زمان یکسال شاید شما بتوانید تصمیم درست تری برای کتاب خوانی داشته باشید.
انسان ها به طور مثال 2250 ساعت در سال را صرف حمل زباله ها می کنند. در این مدت زمان می توان 1000 کتاب مطالعه کرد.
همه ما می دانیم کتاب خواندن مهم است و از میزان اهمیت آن نیز آگاهیم اما هیچکس به آن عمل نمی کند .امروز ما زمان زیادی را صرف پرسه زدن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می کنیم .توئیت کردن یکی از علایق انسان امروزی است.
بسیاری از عادات روزانه ما اشتباه است که می توانیم از آنها اجتناب کنیم تا مدیریت زمان بهتری برای کتاب خوانی داشته باشیم .یک کتاب خوب ارزش هزاران دلار را دارد . شما حتی می توانید در گوشی خود نسخه الکترونیکی کتاب را بخوانید. برخی از علاقمندان به کتاب از هر زمانی برای کتاب خوانی استفاده می کنند مکان هایی چون پارک، دستشویی ، اتوبوس و ... می تواند مکانی برای مطالعه باشد.
شما می توانید با زمان بندی مناسب وقت مناسبی برای کتاب خواندن اختصاص دهید. مثلا می توانید با 417 ساعتی که سالیانه صرف شبکه های اجتماعی می کنید 200 کتاب بخوانید.
کمی جمع و تفریق نیز می تواند انگیزه کتاب خوانی را در شما قوت بخشد. اگر هر کتاب به طور متوسط 50 هزار کلمه باشد و در هردقیقه بتوان 400 کلمه خواند، خواندن 200 کتاب 25 هزار دقیقه معادل 417 ساعت زمان می برد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 243187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟