کفش گران قیمت فرح پهلوی در دیدار با کندی +عکس های جالب

از جمله موزه های جالب توجه این مجموعه وسیع می توان به موزه پوشاک سلطنتی، موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه هنرهای زیبا، موزه سلاح های دربار و موزه اتومبیل های سلطنتی اشاره کرد. پیش از این تعدادی از گنجینه های موزه سعدآباد را معرفی کردیم و این بار به سراغ یکی دیگر از اشیاء این موزه مشهور می رویم.
یکی از جذاب ترین بخش های سعدآباد، موزه پوشاک سلطنتی است که در کاخ تابستانه شمس پهلوی برپا شده است. در این موزه تعدادی از لباس های خانواده پهلوی در معرض دید گذاشته شده اند و امکان آن را دارید که لباس عروسی مجلل فرح و پیراهن های باشکوه و گران قیمتش را از نزدیک ببینید. 
در پیش رو کفشی متفاوت و البته سلطنتی را می بینید که متعلق به فرح پهلوی بوده است و محصول برند معروف و جهانی دیور می باشد. یکی از طراحان مشهور دیور به نام روژر وی ویر که از طراحان شناخته شده مد و لباس فرانسوی است، طراحی این کفش به خصوص را به عهده داشت و در ساخت آن از پارچه ای همانند لباس زربفت ملکه، منجوق دوزی و سنگدوزی های منحصر به فرد استفاده کرده است. این کفش زیبا پاشنه ای ۳ سانتی متری دارد، در جلو نوک تیز بوده و به تزئیناتی دست دوز آراسته شده است. اگر خوب دقت کنید، در آستر داخلی کفش، برند کریستین دیور و نام طراح را خواهید دید. جالب است بدانید که فرح این کفش سلطنتی را در دیدار رسمی با جان اف کندی، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید به پا داشت. 
دوره تاریخی: پهلوی
سال دوخت: حدود ۱۳۴۰ خورشیدی
طراح: روژر وی ویر، از برند کریستین دیور
محل نگهداری: موزه پوشاک سلطنتی، کاخ موزه سعدآباد
زمان بازدید: ۹ تا ۱۷ (در تعطیلات رسمی ساعت بازدید را کنترل کنید)
آدرس کاخ موزه سعدآباد: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی، خیابان شهید کمال طاهریبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کفش سلطنتی

کفش سلطنتی

 

 

کدخبر: 282011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟