کشف ردپاهای تازه از دایناسورهای منقرض شده!  +عکس های دیدنی

«دایناسور ریج» در ایالت کلرادو آمریکا یکی از معروف ترین سایت های دایناسور جهان است که شخصی به اسم آرتور لیکس در سال ۱۸۷۷ آن را کشف کرد. اینجا در روزگاران کهن محل گذر دایناسورهایی مثل آپاتوسور، استگوسور بوده، این را می شود از روی رد پاها و بقایای به جای مانده بر روی صخره ها فهمید. هنوز هم استخوان های این دایناسورها بر روی صخره ها و سنگ ها به چشم می خورد، حتی می توانید نزدیک تر بروید و استخوان های موجوداتی را لمس و احساس کنید که در زمان های دور بر روی زمین پادشاهی می کردند. از جاذبه های تماشایی این سایت یک سراشیبی سنگی است که بر رویش صدها رپای دایناسور حک شده، ردپاهایی که صد میلیون سال قبل در هنگام مهاجرت دایناسورها در طول شمال و جنوب خط ساحلی دریا به وجود آمده اند.
کشف دایناسور

کشف دایناسورایالت کلرادو در دوره های مختلف زمین شناسی دگرگونی های زیادی را یه خود دیده، ۱۴۵ تا ۲۰۱ میلیون سال قبل اینجا که الان کلرادو نامیده می شود دشتی بود که در آن رودخانه های آرامی در جریان بودند، گروهی از دایناسورها در کنار همین رودخانه ها زندگی کردند و مردند، پس از مرگ، گاهی استخوان هایشان بر روی ماسه ها و گل و لای رودخانه به فسیل تبدیل می شد و همان فسیل هاست که الان این سایت جذاب را پدید آورده است. بعدها شرق کلرادو در حدود ۱۱۰ تا ۷۰ میلیون سال قبل به زیر امواج خروشان دریا فرو رفت و در این هنگام بود که گونه هایی از این دایناسورها به بخش های غربی مهاجرت کردند.
کشف دایناسور
سپس، در حدود ۶۵ میلیون سال قبل دریا خشک شد و بالا آمدگی های ناگهانی زمین، کوه های بزرگی را پدید آورد همان کوه هایی که امروز صخره ردپای دایناسورها در آن است. این سایت اهمیت تاریخی و علمی فوق العاده ای دارد و می شود با بازدید از سالن های نمایش و مسیرهای مختلفش فسیل هایی که در نقطه نقطه این سایت پراکنده شده اند را از نزدیک دید.
کشف دایناسور

کشف دایناسور

در میان همه این ردپاها در زیر ردی را می بینید که برآمده شده است دلیل آن احتمالا این است که دایناسور قدم بر روی زمین های نرم گذاشته، بعدها این رد با گل و ماسه پر شده و زمین های نرم اطرافش فرسایش پیدا کردند و این باعث شده که ردپا ظاهری برآمده پیدا کند.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 287354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟