خلاقیت جالب یک هنرمند در نمایش حشرات و بندپایان +عکس های دیدنی

بزرگترین گروه بندپایان، حشرات هستند. تعداد گونه های حشرات از مجموع گونه های مهره داران و سایر بی مهرگان بیشتر است. حشرات تنها بی مهره گان جهان هستند. تمامی حشرات در اطراف بدن شان پوستی سخت به نام ((اسکلت خارجی)) دارند.

این پوسته درست مانند یک زره محکم، از قسمت های نرم داخل بدن حشره محافظت می کند. جهان مملو از حشراتی مثل مورچه ها، مگس ها، عنکبوت ها و هزارپایان است. بیش از ( یعنی 80 درصد ) انواع جانوران شناخته شده ی جهان را تشکیل می دهند.
به همین خاطر این موضوع کاملا منطقی است که هنرمندان و پژوهشگران و دیگر افراد مجذوب این موجودات شوند و در مورد آن ها تحقیق کنند و یا آثار هنری شان را پیرامون آن ها خلق کنند و در پایان باید گفت که این موجودات الهام بخش بسیاری از اشخاص در هر زمینه و کاری گردند.
هنرمند Raku Inoue با قرار دادن انواع مختلف برگ های گیاهان و گلبرگ ها و شکوفه های زیبا ترکیبی ظریفی از گونه های حشرات درست کرده است که شامل حشراتی همچون ؛ سوسک , پروانه و غیره .
در حالی که می توان با تکنیک های دیجیتالی نیز چنین چیدمانی را حاصل گشت اما هنرمند با همان تکنیک قدیمی کاردستی گونه , ترجیح داده مفهوم هنر Art را فراتر از آن چه که هست ببرد و آثار را ملموس تر کند , در آخر با کمک هنر عکاسی , همان طور که تصاویر را ملاحظه می کنید ثبت و ظبط نموده و به یک آلبوم کار همیشگی مبدل ساخته است.
در مورد تکنیک به کار گرفته شده توسط هنرمند ؛
این هنرمند اهل مونترال ,احساس می کند که با ملموس ساختن آثارش ارتباط بهتری را قادر است با آن ها برقرار سازد و در اکثر مواقع کارهایی خلاقانه و پرزحمتی را با یاری دست هایش می سازد و به نمایش می گذارد.
یکی از مشهور ترین آثارش می توان به الفبای لاتین اشاره نمود که با گذاشتن چشم و ابرو و البته رنگ آمیزی های منحصر به فردش ,آن ها را زنده کرده و به نوعی هویت خاصی را برای هر کدامشان قائل شده است.
حشراتش نیز به همین ترتیب می باشد وی از برگ ها و گل هایی که به تنهایی , فقط با نام گل آن ها را می شناسیم ,این بار با قرارگیری زیبایشان در کنار یکدیگر معنای دیگری را به خود گرفته اند و حال ما آن ها را با ماهیتی متفاوت از فقط گیاه می شناسیم. وی در ساخت حشراتش از تکنیک کلاژ کمک گرفته است.
کلاژ یا تکه چسبانی روشی در تولید آثار تجسمی است نقش ویژه ای دارد که در آن مصالح و مواد مختلف (چون کاغذهای رنگی، مقوا، پارچه، ریسمان، بریده روزنامه، عکس و با توجه به آثار Raku Inoue استفاده از گل و گیاه و هر چیز دیگر) را بر سطح بوم، تخته یا مقوا با ترکیبی مناسب می‌ چسبانند؛ و گاه با نقاشی و طراحی به تکمیل آن می‌ پردازند.
تکه‌ چسبانی در اوایل سده بیستم به تکنیک محبوب هنرمندان نوگرا تبدیل شد. هم اکنون افراد با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری این کار را با روی ساده تر و دیجیتالی انجام می دهند ,همچنین بسیاری از کاردستی های کودکان به شکل کلاژ می باشد.
خلاقیت در نگاه RAKU INOUE ؛
Raku Inoue معتقد به گستراندن خلاقیت است ,وی آن را چالشی همیشگی می نامد که افراد برایش دست و پنجه نرم می کنند و برخی ها نیز با بی تفاوتی از کنارش می گذرند ولی آنانی که باید خلاقیت را بوجود آورند, در راس این چالش واقع شده اند و همه نگاه ها به این اشخاص و آثار بعدی شان می باشد.
از نظر وی ؛ خلاقیت شبیه به یک اسباب بازی است . اگر به سرعت رشد کنی و بزرگ شی و آن را رها کنی به امید آنکه همیشه با تو خواهد بود ,گم خواهد شد . زمانی که گم گشت ,شما هیچ گاه متوجه نمی شوید که چه چیز با ارزشی را از دست داده اید و در کل نبودش را حس نمی کنید.
بنابراین چرا ما آن را رها می کنیم؟ برخی ها بر این تصورند که بزرگ تر ها به زمین بازی تعلق ندارند , خلاقیت چیزی است که افراد به تدریج از آن دور می گردند , تاسف برانگیز ترین بخشی که هر کس می تواند به آن بی اندیشد آن است که ؛ افراد استعدادها و توانایی خود را صرف می کنند تا بتوانند دوباره آن خلاقیتی که از دست داده اند را برگردانند ,اما به صورت کمال نمی توانند.
چه می شود اگر کودک با این اسباب بازی رشد کند بزرگ شود ؟ او می تواند به عناوین مختلفی و وصف ناپذیری خلاق باشد بدون آنکه در این زمینه تحصیل کرده باشد و مدرکی را کسب نموده باشد , موضوع این است که لوازم و اشیایی که به آن علاقه مندیم را بیابیم و زمان مان را با آن ها و تخیلاتی در ربطه با آنان بگذرانیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حشرات-گیاهی-

حشرات-گیاهی

حشرات-گیاهی

حشرات-گیاهی

حشرات-گیاهی

حشرات-گیاهی

حشرات-گیاهی

 

 

 

 

 

کدخبر: 295453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟