پدربزرگ ۱۰۱ ساله، پیرترین ماجراجوی دنیا شناخته شد! +عکس

درست است که با بالاتر رفتن سن به دلیل مسایل پزشکی احتمال خطر برای افراد، بیشتر از سنین پایین است ولی با کمی احتیاط می توانید هر چیزی را تجربه کنید.

در ماه می سال ۲۰۱۷، برایسون ویلیام وردام (Bryson William Verdun) پیرمرد ۱۰۱ ساله ی انگلیسی، رکورد جهانی را برای مسن ترین فردی که تا به حالورزش Sport اسکای دایو یا چتر بازی را امتحان کرده است، شکست. برایسون در زمان پرش از ارتفاع، دقیقا ۱۰۱ سال و ۳۸ روز داشت و با این حساب توانست رکورد نفر قبلی که در سن ۱۰۱ سال و ۳ روزگی پرش از ارتفاع را انجام داد بشکند.
رکورد قبلی این ورزش توسط آرماند جندرو (Armand Gendreau) کانادایی در سال ۲۰۱۳ شکسته شد که با سن ۱۰۱ سال و ۳ روز، مسن ترین چتر باز دنیا به حساب می آمد.

مسن ترین ورزشکار

اولین بار برایسون در سن ۹۰ سالگی تصمیم به پرش از ارتفاع گرفت، اما همسرش او را منصرف کرد و بعد از مرگ همسرش دوباره در ۱۰۰ سالگی تصمیم گرفت این تجربه را از دست ندهد. از آنجایی که تجربه ی این پرش برایش بسیار جذاب بود، تصمیم گرفت یک سال بعد دوباره آن را امتحان کند و رکورد مسن ترین فرد این ورزش را بشکند.

مسن ترین ورزشکار
جالب است بدانید از نتیجه ی ۱۶ ساله ی برایسون گرفته تا نوه ها و فرزندان او، هر ۱۰ عضو خانواده ی وردام، در این تجربه با برایسون شریک شدند. آن ها از این فرصت برای جمع آوری مبلغی به عنوان کمک به خیریه استفاده کردند و توانستند مجموعا ۲ هزار و ۴۸۶ یورو برای خیریه جمع آوری کنند.
چتر بازی، از ورزش های مورد علاقه ی سه نسل از این خانواده است که با توجه به اشتیاق پدربزرگشان برای تجربه ی این ورزش در سن ۱۰۱ سالگی، چنین علاقه ای کاملا از این خانواده انتظار می رود!
Ian Honnor نوه ی برایسون در مصاحبه ای اعلام کرد که از تصمیم پدر بزرگش اصلا تعجب نکرده است و منتظر این است که در سنین بالاتر هم بخواهد تجربیات هیجان انگیز دیگری را امتحان کند. تنها موردی که مهم است این است که معاینات پزشکی درست و به موقعی روی او انجام بشود تا کمترین خطر را برایش داشته باشد.

مسن ترین ورزشکار
خب، اگر این مطلب را تا آخر خوانده اید یعنی دیگر بهانه ای برای کنار گذاشتن تفریح و هیجان از زندگی تان ندارید. بهتر است دفعه ی بعدی که دلتان هوس ماجراجویی و آدرنالین کرد، حتما سراغ یک ورزش هیجان انگیز بروید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟