با ۴ معمای مرموز تاریخ که هیچ وقت حل نشدند آشنا شوید +عکس

مرموزین کتاب خطی دنیا
کتابی که می خواهیم به شما معرفی کنیم ، وی نیش نام دارد که در سال ۱۹۱۲ بدست آمده است. کتابی ۲۴۰ صفحه ای که به خط عجیب و نامعلومی نوشته شده است و در آن تصاویری رازآلود از گیاهان، نمودارها و اتفاقات عجیب و غریب به نمایش گذاشته شده است. مشخص نیست چه کسی این کتاب را نوشته است اما چاپ آن این تصور را به وجود آورده که در سال های ۱۴۰۴ تا ۱۴۳۸ میلادی بوده است. چیزی که مشخص است این است که تا حالا کسی نتوانسته این کتاب را رمز گشایی کند، بعضی برای باورند که کتاب در مورد طب سنتی و قدیی گیاهی است و بعضی ها بر این باورند که این کتاب ریشه ی ماورایی دارد. این نظریه که کتاب یک شوخی باشد رد شده چون هم برای آن زمان و هم هزینه صرف شده است و همه چیز در آن با جزییات کامل نوشته شده است!
به این کتاب، لقب مرموزترین کتاب خطی دنیا را داده اند.

معما

مجسه کرایپتوس
این مجسمه توسط شخصی به نام جین سنبورن طراحی شده است. روی این مجسمه، ۳ کلمه حک شده است که دقیقا مشخص نیست منظور از این کلمه ها چیست و همین موضوع باعث رمزآلود و مرموز شدن آن شده است و آن را در دسته ی معماهای حل نشده جهان قرار داده است. علاوه بر این، روی این مجسمه تعداد زیادی حروف الفبای دیوانه وار به چشم می خورد، که شاید می خواهند به ما چیزی بگویند اما تا حالا مشخص نشده است. در سال ۲۰۱۰، کلمه های ۶۴ تا ۶۹ را که در بخش NYPVTT رمز گشایی و کدگشایی شد و کلمه ی «برلین» از آن به دست آمد. این مجسمه ی عجیب در حیاط دفتر مرکزی سازمان سیا در شهر واشنگتن نگهداری می شود.

معما

لوح فایتوس
اگر فیلم های مشهور ایندیانا جونز ماجراجو را دیده باشید، با دیدن این لوح زرد رنگ که روی آن اشکال خاص و نامفهومی کنده کاری شده است، بی اخیار یاد این فیلم ها می افتید با این تفاوت که این یکی کاملا واقعی است! طبق بررسی های باستان شناسان، مشخص شده است که قدمت این لوح به قبل از میلاد مسیح بر می گردد. این لوح در سال ۱۹۰۸ میلادی بصورت کاملا اتفاقی و توسط یک باستان شناس کشف شد و هنوز هم یکی از اصلی ترین معماهای حل نشده جهان محسوب می شود.

معما

سنگ نوشت شان بورف
در کشور انگلستان و در منطقه ی استافوردشایر، قطعه ای تاریخی متعلق به قرن هجدهم میلادی وجود دارد که در گوشه ای از آن سنگ نوشته ای به نام DOUOSVAVVM به چشم می خورد. تا حالا افراد زیادی مانند چارلز داروین سعی کرده اند تا این نوشته را رمز گشایی کنند اما بی نتیجه بوده و این هم به دیگر معماهای حل نشده جهان اضافه شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
 

معما

کدخبر: 297783 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟